Beantwoord

5ghz uitzetten of splitsen van 2.4 ghz op experiabox V10a

  • 27 August 2020
  • 14 reacties
  • 6476 keer bekeken

We hebben onlangs een aantal smart lampen gekocht die we graag willen aansluiten op een app om via wifi te bedienen. Het lukt ons niet om de lampen te koppelen en volgens de handleiding zou dit kunnen liggen aan dat de lampen alleen werken op 2,4 GHz. 

Ik heb al een aantal eerdere (oudere) topics gezien over het splitsen van deze twee bandbreedtes, maar het lukt ons tot nu toe niet. 

  • Kunnen we de 5 GHz tijdelijk uitzetten of splitsen van de 2,4 GHz zodat we de lampen kunnen installeren? 
  • Kan het ook zijn dat we te veel apparaten gekoppeld hebben aan het modem? Als ik inlog op de experiabox zie ik dat dit er nu 10 zijn. Ik las ergens dan 32 de max is. Klopt dit?
icon

Beste antwoord door ErikD83 27 August 2020, 21:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

14 reacties

Hallo @ErikD83 , je kunt binnen de modem de 5.0-band (tijdelijk) uitzetten.

32 is de max momenteel lees ik ook elders binnen het forum maar aan een update wordt gewerkt dat dat aantal groter wordt, zo lees ik ook.

 

Reputatie 7

Theoretisch zou het geen probleem mogen zijn om 2.4GHz apparatuur op de dual-band wifi van een wifi toegangspunt zoals de V10a aan te sluiten.

De praktijk blijkt vaak weerbarstiger te zijn en dan is de vraag waar de oorzaak ligt, bij de band-steering functionaliteit van het wifi toegangspunt of het 2.4GHz apparaat.

Het is gelukt! We hebben de 5 GHz uit kunnen zetten en vervolgens door het modem onder elke lamp te houden de lampen kunnen installeren in de app. 

Hoe kan ik op v10a de 5ghz uitzetten

Reputatie 7
Badge +24

Hoe kan ik op v10a de 5ghz uitzetten

Daarvoor moet je inloggen op http://192.168.2.254. Wachtwoord staat achterop de Experiabox. 

Hi,

 

Kan je aangeven hoe je dat moet aanpassen op de router?

Als ik op de router inlogt kan ik nergens alleen het 5 GHz selecteren/uitschakelen. de geavanceerde instellingen zijn ook niet te vinden.

Bij voorbaat dank!

Reputatie 7
Badge +24

Welke router heeft u @Mkok?

experia box V10A

Reputatie 7
Badge +24

experia box V10A

Op dat model kan het niet.

ok, ik heb namelijk een smart camera die ik alleen via het 2.4 GHz kan aansluiten. iemand een tip hoe ik dit alsnog kan doen?

Reputatie 7
Badge +24

ok, ik heb namelijk een smart camera die ik alleen via het 2.4 GHz kan aansluiten. iemand een tip hoe ik dit alsnog kan doen?

Die zou gewoon moeten werken. Doet die het echt niet, koop een goedkoop 2,4 GHz accespoint. Zoals bijvoorbeeld:

https://www.megekko.nl/product/2105/285942/Accesspoint/TP-LINK-N300-Wireless-N-Access-Point

En sluit daar je camera op aan. Let op dat je echt een accespoint aanschaft en geen wifirouter.

experia box V10A

Op dat model kan het niet.

Handmatig aan of uit zetten kan idd niet meer met de firmware v5.00.52 build493-owl

Wat wel werkt, altans bij mij met een eufy 2K deurbel dat alleen op 2,4Ghz werk, de 5Ghz alleen op 20Mhz gezet, zie foto.

Vanaf dat moment is de deurbel nooit meer in storing gevallen.

 

Reputatie 1

experia box V10A

Op dat model kan het niet.

Handmatig aan of uit zetten kan idd niet meer met de firmware v5.00.52 build493-owl

Wat wel werkt, altans bij mij met een eufy 2K deurbel dat alleen op 2,4Ghz werk, de 5Ghz alleen op 20Mhz gezet, zie foto.

Vanaf dat moment is de deurbel nooit meer in storing gevallen.

 

Huh??? Nederlandse talige schil??
En de menu items zien er ook anders uit bij mij

Kan als enige taal Engels ‘kiezen’

Mijn ‘config’
 

 

Beste MKok

U bent niet in de configuratie scherm om de instelling van uw experia box te wijzigen. 

In één van de vorige berichten staat een link,  http… cijfers,  klik daarop,  en zo kan u inloggen. 

 

Naam en wachtwoord staat op  de achterkant van uw experia box. 

Vergelijk de firmware versie. 

Mocht het dezelfde zijn als hierboven topics omschreven,  dan kan u het veranderen bij 5Ghz>20Mhz 

 

Succes