Beantwoord

5GHz WiFi defect in Experia Box V10a

  • 29 August 2020
  • 2 reacties
  • 145 keer bekeken

Reputatie 1
Badge

Sinds januari gebruik ik naar grote tevredenheid de v10a mede omdat de 5GHz Wifi uitstekend functioneerde met de iPhones en MacBooks, maar sinds deze week lijkt het als of de 5Ghz frequentie er niet meer is.

Dat wil zeggen, de 5Ghz staat aan en soms maakt één van de iPhones nog verbinding met 5Ghz voor een minuut of twee en dan verbinden alle apparaten automatisch met 2.4Ghz. 

  • Ik woon in een volledig houtenhuis en er staat niets tussen de Experiabox (behalve een holle houten wand) en de apparaten.
  • Ik heb de Experiabox gereset
  • Ik heb de netwerkverbinding op de apparaten verwijderd en opnieuw toegevoegd
  • Ik heb alle apparaten incl. de Experiabox opnieuw opgestart

Het is geen optie om de 2.4GHz uit te zetten omdat een aantal “smart apparaten” in huis alleen via 2.4Ghz kunnen verbinden. 

Splitsen van de netwerken (twee netwerknamen) is geen optie in de v10a

Een extra netwerk apparaat toevoegen is een oplossing die ik niet nodig vind aangezien het ongeveer tot een maand geleden nog allemaal uitstekend werkte.

Wat zie ik over het hoofd of wat kan ik nog proberen om de 5Ghz weer te laten presteren zoals een maand geleden?

 

icon

Beste antwoord door dwiersma1 3 September 2020, 15:08

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @dwiersma1, welkom terug!
5ghz zou nog gewoon moeten werken natuurlijk! Het is tegenwoordig inderdaad niet meer mogelijk deze netwerken van elkaar te scheiden. 
Kun je onze online wifimananager eens doorlopen? Dit moet een hoop helpen met de snelheid en stabiliteit.

Reputatie 1
Badge

Hoi Thomas,

 

Dit heb ik geprobeerd zonder succes. Maar het lijkt oplost te zijn. Ik heb een andere firmware versie ontvangen, die ik vermoedelijk ergens gemist had door het niet herstarten. En dat lijkt het opgelost te hebben.

 

dank je voor je reactie.

daniel