Beantwoord

Aansluiten bedrade zonnepanelen via netwerk

  • 23 April 2020
  • 11 reacties
  • 722 keer bekeken

Hoi,

Ik heb sinds gisteren Superwifi aangesloten gekregen. Daarmee is één van de Superwifi punten (beneden bij de Experiabox V10) nu het WIFI point, waarmee de Experiabox dat niet meer is. 

Juist op die Experiabox komt o.a. mijn draadje van zolder uit, waarmee ik mijn zonnepanelen kan uitlezen via mijn app. Dat werkt nu dus niet meer. Kan iemand mij hier mee helpen, hoe dit op te lossen ? De leverancier van de panelen verwijst me naar KPN; help !!

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 26 April 2020, 17:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

11 reacties

Reputatie 6
Badge +8

Je maakt denk ik erens een denkfout. Ook al gebruik je de SuperWifi, de bedrade aansluitingen op de ExperiaBox blijven gewoon werken zoals voorheen.

Dank voor je reactie; maar ik heb sindsdien toch geen verbinding ? Wat zou er mis zijn ?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Superwifi met zonnepanelen

De belangrijkste vraag is nu waar het draadje dat vanaf je zonnepanelen komt precies op aan is gesloten? Is dat een ethernetkabel die in 1 van de gele ingangen gaat op de achterkant van je Experia Box? Of is het een ander soort draadje/is hij ergens anders op aangesloten?

Hoi. .. deze zit in de meest rechtse gele aansluiting. Is inderdaad een ethernet kabel

 

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal duidelijk, top dat je direct een foto meestuurt!

Dan staat dit inderdaad volledig los van de wifi/Superwifi punten. Waarom je nu problemen het met de zonnepanelen, is mij dan ook echt een raadsel. Er lijken lampjes te branden bij de ingang waar de kabel in zit, wat een indicatie is dat er een werkend signaal aankomt aan de andere kant van de kabel. 

Werkt het internet goed op de andere apparaten die aan zijn gesloten op de gele poorten wel goed? Zo ja, zou je het stekkertje van de zonnepanelen eens om willen wisselen met 1 van de andere kabels? Als dat andere apparaat het dan nog steeds goed doet en de problemen met de zonnepanelen blijven bestaan, dan weten we zeker dat het niet aan het signaal zelf ligt. Ik weet niet zo veel van zonnepanelen, maar kan je daar ook iets aan resetten of uit- en weer aan zetten? Zo ja, dan zou ik dat ook doen als ik jou was, en het zelfde geldt voor het opnieuw installeren van de betreffende app :relaxed:

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je geen verdere hulp nodig hebt. Anders hoor ik het graag!

Hoi, probleem blijft. Vanwege crisis ook nog geen contact gehad met leverancier. 

Reputatie 7
Badge +24

En als je de SuperWifi weer los koppelt, werkt die dan wel weer?

Er is iets met de instelling gebeurd ... Dat werkt niet meer. De KPN monteur heeft de Experiabox aangepast en de superwifi ingesteld ... Daar ging het mis. Ik kan dus niets veranderen ... En als antwoord op jouw vraag: nee, lukt niet

Reputatie 7
Badge +24

Hij heeft de Experiabox misschien gereset? Zou zomaar kunnen. Misschien was er een ander subnet ingesteld. En heeft die omvormer een vast ip in dat andere subnet. Dan werkt het nu niet meer nee. 

Reputatie 7
Badge +24

Als je inlogt op de Experiabox --> http://192.168.2.254 dan zie je een overzicht van alle aangesloten apparaten. Lukt dat? Inloggen op de Experiabox? En kunt u dat overzicht vinden?