Beantwoord

Aansluiten WIFI tuner, is DHCP geinstalleerd op de router?

  • 21 March 2022
  • 7 reacties
  • 123 keer bekeken

overgestapt op KPN. Wil de huidige analoge versterker kunnen blijven gebruiken. Heb een digitale tuner gekocht. Zijn er extra instellingen nodig op de KPN router en zo ja, welke? 

Dank, Hans

 

icon

Beste antwoord door wjb 22 March 2022, 08:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7

Je kunt die digitale tuner gewoon aansluiten. Op de router zijn daarvoor geen extra instellingen nodig tenzij de handleiding vermeldt dat er poort geforward moeten worden maar dat kan ik me niet voorstellen.

Dank voor het antwoord.

Nog één vraag: Heeft het nog zin de KPN BOX 12 te vervangen door een Fritzi-box?

Reputatie 7

Als je geen problemen ervaart of functionaliteit mist dan kan je natuurlijk prims de V12 blijven gebruiken.

De connectie van geluid van de wifituner naar de versterker lukt niet. Krijg je alleen via de koptelefoon geluid uit de Genkforce tuner 2022 (Conrad). De versterker is een analoge Yamaha tuner versterker R-S500 met 3 line-out kanalen. Heb 2 kanalen gebruikt, zodat zeker is dat het niet aan die kanalen ligt. 
Wie weet raad?

Een Renkforce 2022 kan ik niet vinden. Wel Renkforce RF-DAB-IR1700. Die heeft gewoon een analoge tulp uitgang met rood (rechts) en wit (links). LINE OUT. Je Yamaha zal zeker ook dergelijke ingangen hebben. Je moet alleen de phono ingang niet gebruiken. Daar kan echt alleen een grammofoonplaten speler op.

Hoi Peter,

Dat type Lenkforce heb ik vrijdagavond ontvangen.

Heb de line out ingangen gebruikt, 3 stuks. Daar zat bv. de aansluiting van de koptelefoonplug van de tv op, en de aansluiting van de DVD recorder, inclusief een cd/DVD speler, zodat geluidssignalen via de boxen aan de versterker gehoord kunnen worden. Beide aansluitingen functioneren.

Dan MOET het een instelling in die Lenkforce tuner zijn, die ik over het hoofd zie. 

Heb via de Mac kunnen zien dat DHCP is ingeschakeld op de Box 12 Router.

Dank i.e.g. voor het meedenken.

Zal Conrad die vraag voorleggen.

Saluut, Hans

 

Hoi Peter,

Die tuner is het inderdaad.

Er zitten naast aansluitingen voor een cassettedeck cinch pluggen voor 3 externe apparaten. Had er een CD-speler en een DVD-recorder aanhangen. Die functioneerden prima.

De tunerkabel aansluiten op een van die ingangen werkt echter niet, terwijl ik wel zenders ontvang via de hoodtelefoonaansluiting op de tuner. Die stekker er uit trekken maakt geen verschil: nog steeds geen radiosignaal uit de boxen. 

Dank voor je meedenken.
Zal Conrad morgen bellen.

Slaap ze.

 

Hans