Beantwoord

Aanvragen extra netwerkaansluiting

  • 5 October 2020
  • 9 reacties
  • 322 keer bekeken

Reputatie 1

Beste mensen, in ons kleine appartementencomplex heeft iedere woning een of meerdere eigen kpn internetaansluiting (itv, hue, etc). Voor algemene ruimte wil ik een nieuwe (extra) aansluiting/modem laten aanleggen (intercom, etc). Wat kost dat en waar vraag ik dat aan? Op kpn website geen info kunnen vinden. Dank!

icon

Beste antwoord door Ward_ 6 October 2020, 08:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Een volledig nieuwe aansluiting kan je aanvragen via de gezamenlijke website van alle netwerkbeheerders in Nederland:

www.mijnaansluiting.nl

En dan ergens in dat proces kiezen voor categorie "media en communicatie".

 

Reputatie 1

Dank voor je snelle reactie! Als de aansluiting ook zo snel gaat...:grinning:

Reputatie 1

Via aansluitingen.nl bij kpn terechtgekomen. Chat collega zegt alleen te kunnen helpen met glasvezel... en dat hebben we niet. Waar/hoe vraag ik een nieuwe netwerkaansluiting en modem aan? Dank!

Via aansluitingen.nl bij kpn terechtgekomen. Chat collega zegt alleen te kunnen helpen met glasvezel... en dat hebben we niet. Waar/hoe vraag ik een nieuwe netwerkaansluiting en modem aan? Dank!

Hallo @MoniqueMass , gewoon bestellen via kpn.com

 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft die "algemene ruimte" een apart huisnummer dan? Lijkt me niet gok ik zo. Dan is het ook onmogelijk om daar een aparte aansluiting voor aan te vragen toch?

Reputatie 1

Hi Nick83, Nee geen apart huisnummer. Maar ik wil wel een extra modem hebben. Nu moeten alle internetdevices via de modem van een van de appartementen lopen en dat is heel onhandig.  Met instellen van bv intercom, moet ik het netwerk en wachtwoord van die bewoner hebben. Ik wil dus een extra modem laten installeren.  Waar kan ik dat aanvragen?

 

Hi Nick83, Nee geen apart huisnummer. Maar ik wil wel een extra modem hebben. Nu moeten alle internetdevices via de modem van een van de appartementen lopen en dat is heel onhandig.  Met instellen van bv intercom, moet ik het netwerk en wachtwoord van die bewoner hebben. Ik wil dus een extra modem laten installeren.  Waar kan ik dat aanvragen?

 

Hallo @MoniqueMass , dat gaat niet lukken, als er op een bepaald huisadresnummer als een xDSL-aansluiting is kan er niet nog 1 bij. Je zou wèl een aansluiting bij een lokale kabelboer (Ziggo?) kunnen nemen of een glasvezelaansluiting die niet via KPN loopt.

 

Reputatie 7
Badge +10

Via aansluitingen.nl bij kpn terechtgekomen. Chat collega zegt alleen te kunnen helpen met glasvezel... en dat hebben we niet. Waar/hoe vraag ik een nieuwe netwerkaansluiting en modem aan? Dank!

Dat is vreemd. Aansluitingen.nl is niet de site die ik je heb doorgegeven. Het is www.mijnaansluiting.nl

Heb je daar een account aangemaakt en daarna echt een nieuwe aansluiting aangevraagd en Media en Communicatie aangevinkt?

Het zou namelijk enkele dagen moeten duren voordat je dan een antwoord ontvangt van KPN Netwerk NL. 

Jouw reactie suggereert dat je al binnen een paar uur aan het chatten was met KPN. En dan heb je het niet gedaan zoals ik bedoelde in mijn eerste reactie.

@JanD @Nick83 

Aansluiting zonder adres aanvragen kan zeker wel. Als er een aansluiting moet komen en er is geen eigen adres, dan komt er een toevoeging bij in de KPN administratie. In dit geval zal daar CVZ voor worden gebruikt (Centrale Voorzieningen Ruimte). LFT (lift) is ook een bekende. En zo zijn er nog tientallen.

Er zijn ontzettend veel panden in Nederland met meer dan 1 aansluiting.

Reputatie 7
Badge +24

Nou ja... ik heb ook al zitten denken, het is wel een beetje knullig om zoiets te moeten doen op de huisaansluiting van 1 van de bewoners.