Beantwoord

airplay

  • 18 January 2021
  • 10 reacties
  • 208 keer bekeken

Het lijkt wel of mijn KPN box 12 elke keer mijn draadloos  aangesloten apparatuur eruit gooit. 
na resetten kan ik mijn Denon CEOL via AirPlay benaderen. Ook kan ik dan mijn HP printer via AirPrint benaderen. 
 

De volgende keer echter dat ik weer mijn muziek wil afspelen via AirPlay zie ik mijn stereo niet meer. 
Ook AirPrint ziet mijn printer dan niet meer. 
 

 

icon

Beste antwoord door Sluisie81 18 January 2021, 20:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 3
Badge +3

Hoi,

 

Dit is een bekend probleem met de Box 12.

Dit is al in vele topics aangegeven, KPN heeft het ook doorgegeven aan de software onwikkelaars van de Box 12 en in een volgedme updat wordt dit waarschijnlijk opgelost.

Dit soort problemen spelen al een half jaar inmiddels en de verwachting is dat er ergens dit jaar nog een software update komt voor de box 12.

Reputatie 2

Ik heb nooit airplay op mijn tvtoestel gehad. Toch gebeurd het regelmatig dat er opeens een popup verschijnt met tekst airplay en een code daarbij. Ik kan dit niet direct wegklikken. En wil dat niet steeds weer op scherm zien vetschijnen. Hoe kan ik daar vanaf?

 

PS als ik niks doe verdwijnt het ook wel weer voor een poosje 

Reputatie 7

Heb jij toevallig een vrije nieuwe Samsung televisie?

Reputatie 2

Nee ern lg.

Reputatie 7

Ook de LG ondersteunt inderdaad Airplay.

Waarom die melding komt kan ik je helaas niet vertellen.

Ik hoop er iemand zal reageren die de oorzaak wel weet.

Reputatie 6
Badge +8

Normaalgesproken verschijnt dat scherm met de code als een ander apparaat op je netwerk probeert om je TV via Airplay aan te sturen. Op dat apparaat moet dan de code die je TV weergeeft worden ingegeven om de koppeling te voltooien. 
Als dat eerder nooit voorkwam is mogelijk met een recente firmware update van de TV Airplay aan de TV toegevoegd?

Reputatie 2

Airplay is toch een streamingsdienst van Apple oid?  Dat is toch een betaaldienst net aks Netflix? In ieder geval ben ik nooit op airplay geabonneerd geweest.

Reputatie 7

Airplay is toch een streamingsdienst van Apple oid?  Dat is toch een betaaldienst net aks Netflix? In ieder geval ben ik nooit op airplay geabonneerd geweest.

Airplay is gewoon een protocol van Apple om twee apparaten met elkaar te laten communiceren. Dat is dus geen streamingdienst waar je op geabonneerd zou moeten zijn.

Reputatie 2

Heb intussen ontdekt dat kleindochter op iphoon knopjes heeft zitten indrukken bij youtube. Dat zal dan het euvel wel zijn.

Box 12 of tv+, net geïnstalleerd en mijn denon is onzichtbaar. Is dat na de melding van een jaar geleden -zie in dit draadje- er al een update geweest? Kan het zijn dat ik de firmware van de demon moet updaten?