Beantwoord

Alarm krijgt steeds een ander IP adres en wifi valt weg

  • 10 July 2023
  • 2 reacties
  • 43 keer bekeken

Ik kreeg een tip om DHCP binding en daarmee een vast IP in te stellen omdat als mijn wifi wegvalt het IP adres vanzelf wijzigt van mijn alarm. Dit heb ik gedaan! 

Gisterenavond weer geen wifi/ geen tv, box uitgedaan en weer ingeschakeld. Toen had ik weer wifi en de tv deed het ook weer. Alarm was weer versprongen. Opnieuw heb ik in de modem ingelogd en het adres gecorrigeerd. Toen werkte alles weer. 

 

Ik zit (nog) bij budget-thuis en heb mijn 2e modem ontvangen maar wordt hier zeer geïrriteerd door. Meerdere keren per week valt wifi weg!! Wat is jullie advies?

icon

Beste antwoord door GeSp 11 July 2023, 13:13

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Reputatie 7
Badge +18

Hallo @CNT 

 

Je kan het beste contact opnemen met Budget, die kunnen dan een lijnmeting doen en hopelijk achterhalen waarom jouw verbinding steeds uitvalt.

Vreemd dat die DHCP binding niet werkt, als die goed ingesteld is zou het gewoon moeten werken.

Reputatie 7
Badge +13

@CNT Ja dat zou ook mijn advies zijn. Ik zou dan een lijnmeting laten uitvoeren om de bron van de storingen te achterhalen. Ik kan dit als medewerker van KPN niet direct doen voor een andere provider.