Vraag

Alarminstallatie niet te bereiken naar switch van ziggo naar kpn v12

  • 14 January 2023
  • 17 reacties
  • 179 keer bekeken

Hoi,

Na overstappen van ziggo naar kpn krijg ik het alarm niet meer bereikbaar, om deze te bereiken via de app (advisoradvanced). zowel vanuit de wifi als extern lukt niet.

 

Ik heb het ipadres aangepast, naar de 192.2 range, (was voorheen 192.1 range) en port forwarding ingesteld.

 

Installateur van het alarm erbij gehaald, maar deze komt niet verder dan aanschaffen van een nieuw moederbord van de alarmcentrale (huidige is 6 jaar oud). Volgens hem staat alles juist ingesteld.

 

Deze kosten zijn dusdanig hoog, dat ik overweeg om terug naar ziggo te gaan, en terug naar de oude settingen waarbij alles prima werkte, mocht ik geen oplossing vinden voor dit probleem

 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

17 reacties

huidige port forwarding

app instellingen

Reputatie 7

Installateur van het alarm erbij gehaald, maar deze komt niet verder dan aanschaffen van een nieuw moederbord van de alarmcentrale (huidige is 6 jaar oud).

Wat een rare conclusie van die installateur. Je verandert iets buiten de alarmcentrale en daardoor zou er iets mis zijn met de alarmcentrale zelf (het moederbord)? De kans daarop is uiteraard nagenoeg nihil.

 

Als je de app Fing op een Android telefoon of tablet plaatst en daarmee jouw LAN scant, zie je dan de alarmcentrale tussen de aangesloten apparaten staan?

Wat is het IP adres van de alarmcentrale?

Verkrijgt de alarmcentrale zijn IP adres via DHCP of heb je deze hard op de alarmcentrale zelf ingesteld? In het laatste geval, kan je dan eens een screenshot plaatsen van de netwerkinstellingen van de alarmcentrale.

 

Ik neem aan dat jouw alarmcentrale met een netwerkkabel aangesloten is, klopt dat?

 

Kan je eens een screenshot plaatsen van de port-forwarding die je ingesteld hebt.

 

ip adres alarmcentrale instellingen zie  fotos, ik kan deze zonder speciale software niet anders bereiken dan via het paneel. poort adres is 32000.  Port forwarding is het eerste plaatje in deze thread. installatie hangt inderdaad bekabeld aan het modem. IP adres heeft de installateur handmatig aangemaakt in de .2 serie, deze zie ik ook als dusdanig als ik de IP adressen scan met IP scanner.

 

Ik vind het ook allemaal wat wazig, dat het nu niet meer werkt, ik het niet meer werkend krijg.

 

vanuit de fing app vanaf android telefoon is deze ook zichtbaar

 

Reputatie 7
Badge +24

Een statisch ip adres is niet goed. Dat kan beter dhcp zijn. Mocht je echt statisch willen, kies dan iets wat veel hoger is. Bijvoorbeeld 192.168.2.180 ofzo. De kans is aanwezig dat de KPN Box 192.168.2.5 ook uitdeelt aan een pc of laptop ofzo. Dan heb je dus 2 apparaten in je netwerk met hetzelfde ip adres. 

Reputatie 7

Een statisch ip adres is niet goed. Dat kan beter dhcp zijn. Mocht je echt statisch willen, kies dan iets wat veel hoger is. Bijvoorbeeld 192.168.2.180 ofzo. De kans is aanwezig dat de KPN Box 192.168.2.5 ook uitdeelt aan een pc of laptop ofzo. Dan heb je dus 2 apparaten in je netwerk met hetzelfde ip adres. 

Statische IP adressen behiren zelfs buiten de DHCP range te liggen. Standaard loopt de DHCP range op een Experia/KPN Box van .1 t/m .200 en zouden statische IP adressen dus in de.range .201 t/m .253 moeten liggen.

Overigens ben ook ik van mening dat je veel beter IP adressen via DHCP kunt laten uitdelen en deze m.b.v. een DHCP binding/reservation op de Experia/KPN Box kunt vastzetten.

Hoi ik heb deze aangepast naar .201, en de forwarding en app zo in gesteld, zonder resultaat helaas.

 

Volgens de instalateur gaat DHCP niet werken met mijn huidige installatie, en dient er volgens een vast ip adres gewerkt te worden.

 

Reputatie 7

Kan jij jouw alarmcentrale op jouw LAN benaderen op 192.168.2.201 poort 32000?

nee dat lukt niet. kan wel een ping uitsturen:

 

 

 

Reputatie 7

En wat gebeurt er als je dat apparaat zonder apart poortnummer in de browser benadert?

Dus gewoon op http://192.168.2.201.

dat lukt niet

 

 

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u hier …

... gewoon 192.168.2.254 van maken? Dus zonder die 2 nullen? 

dat lukt niet, heb ik geprobeerd, maar ik moet alle karakters ingeven, kan niets weglaten. 

 

Reputatie 7
Badge +8

dat lukt niet, heb ik geprobeerd, maar ik moet alle karakters ingeven, kan niets weglaten. 

 

Ik dacht eerder een keer gelezen te hebben bij iemand anders dat de v12 port forward problemen heeft bij poorten hoger dan 10000. Aangezien het alarm 32000 gebruikt zou dit wel eens het probleem kunnen zijn. Om dit eens te kunnen uitsluiten zou u de dmz (DMZ richting 192.168.2.201 zetten als dit de laatste stand van zaken is) functie moeten gebruiken richting het alarm systeem. Dit zet alle poorten (en niet alleen 32000) open naar het alarm systeem. Dit is geen ideale situatie om permanent te gebruiken maar als het dan wel werkt dan kan richting helpdesk worden aangegeven dat er een ander type modem moet komen om het port forward probleem op te lossen.

Reputatie 7
Badge +8

dat lukt niet, heb ik geprobeerd, maar ik moet alle karakters ingeven, kan niets weglaten. 

 

Die 002 is geen probleem is gewoon de notatie methode van dit alarmsysteem.

Reputatie 6
Badge +9

Aangezien je hem ook op het eigen netwerk niet kan benaderen is het niet meteen een portforward probleem in de Box12. Nu ken ik de GE security alarmsystemen niet (en zonder type nummer is een handleiding best lastig vinden :))

  • Op welke manier hoort hij normaalgesporen benaderd te kunnen worden, is dat doormiddel van een eigen GE Security app of rechtstreek via de browser of op een andere manier? Als het via de Browser is, is dat dan via HTTP of HTTPS?
  • zitten er in de alarmcentrale ook een zogeheten white danwel blacklist waarmee je verbindingen vanaf bepaalde netwerken kan wijgeren danwel toestaan zo ja: staat daar ook het 192.168.2.x netwerk bij als toegestaan?