Beantwoord

App voor thuisnetwerk gedownload en kan daar zomaar mijn wachtwoord van het modem inzien

  • 24 July 2022
  • 5 reacties
  • 64 keer bekeken

Overgestapt van ziggo naar KPN.

heb ik zonder het zelf te weten de app. Voor thuisnetwerk te hebben gedouwnload.

 

schrik mij rot…kan zomaar mijn modem wachtwoord zien als ik op tonen klikt.
ook het wachtwoord van de beheerder krijg ik te zien.

 

Maak ik ergens een fout?
 

wie  kan er nog meer  opdezelfde manier op mijn iPad bekijken?

Zender1

 

icon

Beste antwoord door DennisA78 24 July 2022, 12:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Nee, u maakt geen fout. Dat wat u beschrijft is mogelijk met de thuisapp. Wel pas nadat u ingelogd bent na installatie met het beheerderswachtwoord. Daarna kunt u inderdaad zomaar de thuisapp starten en zonder inloggen alles zien. 

Dus het is geen probleem?
betekent dat als ik ingelogd ben niemand anders deze wachtwoorden kan zien?
 

Zender17

Ook al ben je niet ingelogd op kpn id dan blijft de app. Gewoon openstaan en kan je de wachtwoorden gewoon zien

 

zender1

Reputatie 7
Badge +10

Je hebt van alles moeten doen om die thuisapp werkend en wel op je mobiel of ipad werkend te krijgen.

  • De app downloaden (gaat niet vanzelf)
  • Dan de QR code scannen achter op de Box12 (gaat ook niet vanzelf)
  • Dan een beheerderswachtwoord bedenken en 2 maal invoeren.

Dan pas werkt de thuisapp op het apparaat waarop je bovenstaande stappen hebt doorlopen. De app open inderdaad gelijk, je hoeft niet steeds in te loggen. 

 

Ieder ander zal hetzelfde moeten doen, maar zal vastlopen op het beheerderswachtwoord, die jezelf hebt aangemaakt. Ieder ander kan dus niks zien mbt wifigegevens enz.

Reputatie 7
Badge +24

Ook al ben je niet ingelogd op kpn id dan blijft de app. Gewoon openstaan en kan je de wachtwoorden gewoon zien

 

zender1

Ja... als iemand anders uw toestel pakt en in uw toestel kan komen ... en bij u thuis is ... dan kan dat ja.