Beantwoord

Apparaat alleen in interne netwerk gebruiken

  • 3 November 2020
  • 5 reacties
  • 104 keer bekeken

Ik heb KPN Glazvezel en heb daarbij een Experiabox 10A gekregen.

Ik heb een aantal smart home apparaten die ik alleen binnen mijn interne netwerk zou willen gebruiken, en geen toegang tot het internet wil geven. 

Ik heb geprobeerd dat te bereiken via Network > Firewall > MAC Filter (zelfde optie is te bereiken via “Manage internet access” vanuit Connected Devices).

Echter wanneer ik dat doe wordt de DHCP lease van het apparaat niet verlengd, dus zodra die verloopt wordt het apparaat ook van het interne netwerk gegooid, en dat is niet de bedoeling.

 

Is er met de Experiabox 10A een mogelijkheid om dit wel voor elkaar te krijgen?

icon

Beste antwoord door Anonymous 3 November 2020, 16:31

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Hallo @TheFes06 , als je die apparaten aansluit op je eigen netwerk kunnen ze niet automatisch van buitenaf benaderd worden.

In een instellingenmenu zijn vaak veiligheden in te bouwen en als je apparaten van buitenaf wil benaderen doe je dat meestal via een app op de telefoon of de tablet, als je die niet installeert valt er ook niets te benaderen van buitenaf.

 

Hallo @JanD 

Het gaat om slimme lampen en switches van de Action (LSC, ofwel Tuya)

Je moet die instellen via de app. Echter kun je ze via een omweg ook lokaal benaderen. 

 

Echter, als je ze verwijderd uit de app, gaan ze naar de AP modus, en gaan de lampen knipperen.

Ik wil ze dus wel intern kunnen benaderen, maar niet van buiten het netwerk. Ze moeten wel beschikbaar blijven, dus het MAC filter werkt niet. 

 

Ofwel, ik heb die app van Tuya wel initieel nodig, en zo lang ze nog van buiten bereikbaar zijn kan ik ze daar ook niet uit gooien.

Beetje vreemd dat er nu een antwoord als beste antwoord is gemarkeerd wat helemaal geen antwoord op mijn vraag is. Dat heb ik zelf dus niet gedaan.

 

Ik heb inmiddels mijn Experiabox vervangen voor een Fritz!box. Daarmee kan het wel.

Reputatie 7
Badge +24

Ik heb inmiddels mijn Experiabox vervangen voor een Fritz!box. Daarmee kan het wel.

Hoe heet de functie bij de fritzbox die u daarvoor gebruikt?

Je kunt in het netwerkoverzicht (Home network → Network) je aparaat editen en op “block” klikken.

Of je een kunt onder Internet → Filters → Access profiles een profiel aanmaken wat niet op het internet mag, en je apparaat dat profiel toekennen