Beantwoord

Apparaten in chalet vanaf gsm bedienen

  • 6 March 2024
  • 12 reacties
  • 90 keer bekeken

Hallo,

Ik heb een chalet en wil graag vanuit huis met mijn gsm de thermostaat in het chalet bedienen en evt een wifi  stopcontact. Het chalet heeft geen vaste internetaansluiting. Nu dacht ik een TP-link TL-MR 6400 (4G LTE router) in het chalet op te hangen met een simkaartje van KPN erin (KPN heeft een goede dekking in het chalet). Stopcontact en thermostaat verbinden met de router en klaar. 

Is dit mogelijk of denk ik te simpel?

icon

Beste antwoord door Nick83 7 March 2024, 13:18

Bekijk origineel

12 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Zou prima kunnen. Hoe het werkt ligt aan het model.

Nou, het wil niet echt vlotten….

De router lijkt prima te werken als ik de Tetherapp en de lichtjes op de router maf geloven. Maar alle slimme apparaten die ik aan wil sluiten  willen niet verbinden met de router. Als ik met mijn gsm verbinding maak met de router kan ik berichten ontvangen met whatsapp en facebook werkt ook. Echter, als ik een app als AD of Teletekst open geeft de gsm aan dat er geen internetverbinding is.  Als ik het netwerk test op mijn gsm in de Tether-app van TP link geeft deze aan dat alles goed werkt,

4G dekking is maximaal en er is ruim voldoende datategoed op de sim.

Iemand enig idee wat  er wellicht niet goed gaat?

 

 

Reputatie 7
Badge +24

U heeft een nieuw simkaartje in die router gestopt? Niet een simkaartje wat al jaren oud is en wat u altijd in een telefoon gebruikt heeft ofzo?

Is de SIM er wel een met een 097-nummer, want die werkt alleen goed in zo'n 4G-router @Bram_Schouten 

Een 06-nummer mag niet gebruikt worden voor data-only-toepassingen i.v.m. een tekort aan 06-nummers, de ACM, kan bij monde van de provider het 06-nummer blokkeren bij misbruik.

 

Reputatie 7
Badge +24

Mogelijk moet u "advancedinternet" als APN gebruiken.

Reputatie 7
Badge +24

Kunt u even in dit topic kijken?

https://forum.kpn.com/mobiel-15/mifi-router-geen-internet-610685?postid=1909418#post1909418

Ga ik volgende week uitgebreid lezen! Ben eerst een paar dagen in het buitenland voor werk. Dank voor de reactie!

Mogelijk moet u "advancedinternet" als APN gebruiken.

Ga ik bekijken! Dank voor je reactie!

Is de SIM er wel een met een 097-nummer, want die werkt alleen goed in zo'n 4G-router @Bram_Schouten 

Een 06-nummer mag niet gebruikt worden voor data-only-toepassingen i.v.m. een tekort aan 06-nummers, de ACM, kan bij monde van de provider het 06-nummer blokkeren bij misbruik.

 

Het is een gewoon 06-nummer. Het rare sommige apps wel werken en andere weer niet.

U heeft een nieuw simkaartje in die router gestopt? Niet een simkaartje wat al jaren oud is en wat u altijd in een telefoon gebruikt heeft ofzo?

Geheel nieuwe sim. :-)

Zou prima kunnen. Hoe het werkt ligt aan het model.

Dank voor de reactie! ;-)

Reputatie 7
Badge +12

Is de SIM er wel een met een 097-nummer, want die werkt alleen goed in zo'n 4G-router @Bram_Schouten 

Een 06-nummer mag niet gebruikt worden voor data-only-toepassingen i.v.m. een tekort aan 06-nummers, de ACM, kan bij monde van de provider het 06-nummer blokkeren bij misbruik.

 

Het is een gewoon 06-nummer. Het rare sommige apps wel werken en andere weer niet.

Als het een langdurige oplossing is kan je deze het best zo snel mogelijk vervangen voor een 097 nummer. KPN is best fanatiek in het herkennen van 06 nummers die gebruikt worden buiten GSM’s om en deze blokkeren. Dit komt omdat KPN anders een boete krijgt voor het uitgeven van 06 nummers waar ze niet voor zijn bedoeld. 

Reageer