Beantwoord

Athom Homey wil niet op Experia Box 12

  • 30 November 2021
  • 4 reacties
  • 199 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo,

Ik ben bij mijn ouders een Athom Homey aan het installeren. Ik had thuis al wat voorwerk gedaan door wat apparaten te koppelen. Thuis werkte hij prima op de Experiabox v10. 

Nu hebben zij een nieuw huis en alhier een Experiabox 12 hangen. Ik heb hier al de 5GHz getracht uit te zetten en dit lijkt gelukt, echter hij verbindt dus niet met deze WiFi. Ik heb ook al de WiFi teruggezet naar 802.1b en g. 

 

Wat kan hier nog aan gedaan worden? Dit moet natuurlijk niet kunnen.

icon

Beste antwoord door Tjoepatjoep1989 4 December 2021, 19:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 1

Heeft iemand hier een idee over? 

Reputatie 7
Badge +30

Hey @Tjoepatjoep1989, het apparaat wil dus niet verbinden met de wifi van de nieuwe Box 12. Ik ken zelf Homey niet, en ik wordt ook niet direct heel veel wijzer van hun website. Kun je aangeven om wat voor apparaat het specifiek gaat (link, typenummer oid)? Je volgt, neem ik aan, de stappen uit de handleiding van het apparaat. Is er een specifiek punt dat hij vastloopt? Wordt er ook een foutmelding gegeven? 

 

Reputatie 1

Ik heb op aanraden van iemand even een oude router aan de kabel gehangen en uiteindelijk koppelde Homey daarmee. Daarna kon ik de oude router weer uitzetten en zelfs daarna Homey verplaatsen van stopcontact en toen koppelde hij spontaan aan de KPN Box 12. Opgelost.

Reputatie 7
Badge +30

Top, goed om te horen :)