Beantwoord

Bepaalde sites en app niet bereikbaar via KPN verbinding

  • 14 maart 2021
  • 11 reacties
  • 512 keer bekeken

Beste kpners, 

Wij kampen met een vooralsnog onoplosbaar probleem met ons internet thuis. Wij zijn sinds 2 weken overgegaan van ziggo naar KPN en de monteur heeft ons huis (naar tevreden, want het werkte eerst wel) met een gerust hart verlaten. Dit probleem deed zich ook voor bij Ziggo echter hadden zij geen zin om ons te helpen en moesten we maar een andere provider zoeken. Enfin, daar zijn we dan.

Wat speelt er;

  • Bepaalde apps, zowel op mobiele telefoons als tablets als op de smartTV werken niet. o.a. Videoland, ING/RABO bankieren. Openen doen ze wel, echter werken ze op het wifi niet, via 4G is alles gewoon zonder probleem bereikbaar.
  • Sommige websites geven meldingen als; Acces Denied, you don't have permission to acces enz, zowel via wifi als bekabeld. Dit betreft normale websites als ing, asos.com marktplaats en noem het maar op. 

Het vreemde van dit alles is dat het per dag kan veranderen, zo hebben wij bij het uitzwaaien van de monteur geen enkel van bovenstaande problemen mogen ervaren. 4 Dagen later is dit pas voorgekomen. En let, het heeft het vervolgens 6 dagen niet gedaan en 3 dagen weer wel. En nu weer niet!

2 maal contact gehad met kpn, eerste maal zou ik teruggebeld worden maar helaas niks meer van gehoord. Vanmiddag gebeld met een specialist en die heeft het vermoeden dat het met het DNS van het modem te maken heeft. Nieuw modem opgestuurd dus, over een aantal dagen komt die binnen. 

Ik heb er een hard hoofd in, niet omdat ik de specialist niet geloof maar omdat ik niet verwacht dat een ander modem het verschil gaat maken. 

Heeft iemand een idee? Waar kan dit aan liggen? 

Gr,

Simon

icon

Beste antwoord door Babylonia 14 maart 2021, 11:55

Nieuw modem opgestuurd dus, over een aantal dagen komt die binnen.

Eerst die nieuwe modem/router dan maar afwachten, wat daar de resultaten mee zijn.

Bekijk origineel

11 reacties

Reputatie 4
Badge +3

Pfff... sjongjonge dat klinkt nogal vreemd. KPN probeert het zeker op te lossen, maar dit is geen standaard vraag.  Ik ben benieuwd wat de oplossing is. Heel veel succes.

Reputatie 7
Badge +8

Nieuw modem opgestuurd dus, over een aantal dagen komt die binnen.

Eerst die nieuwe modem/router dan maar afwachten, wat daar de resultaten mee zijn.

Beste allemaal, 

Helaas, niks uitgehaald met nieuwe kastje. Wel heen en weer gebeld met KPN en de monteur maar tevergeefs.

Iemand een oplossing voor de hand? 

Alvast bedankt,

 

Simon

Reputatie 7
Badge +8

Ik denk toch dat het probleem heel ergens anders zit, dan wat jij denkt waar het hem in zit?
Gewoon intern bij je netwerk-indeling thuis, gebruik van PC's, instellingen, virus scanners, firewalls,
of wat al dies meer zij ???

In je eerste reactie schreef je namelijk al:
 

Wij zijn sinds 2 weken overgegaan van ziggo naar KPN en de monteur heeft ons huis (naar tevreden, want het werkte eerst wel) met een gerust hart verlaten.
Dit probleem deed zich ook voor bij Ziggo echter hadden zij geen zin om ons te helpen en moesten we maar een andere provider zoeken. Enfin, daar zijn we dan.

Als je met beide providers en zelfs uitwisseling van modem/router dezelfde problemen ervaart, is dat uiteraard niet terug te voeren naar twee verschillend en uiteenlopende internet infrastructuren.

(En je geloofde zelf al niet dat een uitwisseling van de modem/router de oplossing zou zijn).

Dus eigenlijk is de vraag, wat kun je voor jezelf bedenken wat er in de indeling van je eigen LAN-netwerk, en hierboven vernoemende suggesties waarin te zoeken, wat het probleem kan zijn?

Ik snap wat je zegt. Echter, waarom zijn deze problemen dan niet geconstateerd de eerste 3 dagen van mijn contract bij kpn? Toen was er geen enkel probleem…. en waarom fluctueert het tussen wel werken en niet werken. Vandaag heeft de tech desk op mijn vaste pc met netwerk aansluiting via kabel meegekeken, zo kunnen ze wel pingen zonder packet loss naar websites maar niet de website bezoeken. De pc is al helemaal virusscanner, firewall en malware software vrij. Alle veiligheid staat uit. 
 

Tevens komt dit probleem voor op elk apparaat en niet alleen op mijn pc. Allemaal acces denied meldingen. 

Reputatie 7
Badge +8

Nogmaals, omdat je hetzelfde probleem had zowel onder Ziggo internet als nu bij KPN, lijkt me iets anders aan de hand wat niet is terug te herleiden tot deze providers / verschillende internet structuren.

Wat zou er in godsnaam mis moeten zijn met mijn setup thuis? Ik gebruik een pc, een tv en wat mobiele telefoons. Ook al sluit ik alles van netstroom af en laat ik maar 1 apparaat op het netwerk, ongeacht welk apparaat. Of het nou bekabeld of via wifi is, het blijft problemen geven.

Het lijkt me dan sterk dat het aan mijn setup ligt. En ja dit heb ik geprobeerd, zo wanhopig ben ik inmiddels…

 

overigens heb ik niet exact dezelfde problemen als bij ziggo, bij ziggo kon ik bijvoorbeeld wel apps en programma’s openen op mijn telefoons en tv. Bij kpn niet. Echter had ik bij ziggo meer problematiek via mijn bekabelde netwerk.

Reputatie 7
Badge +8

Wat zou er in godsnaam mis moeten zijn met mijn setup thuis?

Ik zou het niet weten?
Vanaf afstand kan ik (of andere lezers) niet zien of onderzoek doen, wat er mogelijk zou kunnen spelen.

Vul je forum-profiel in de afgeschermde velden je gegevens aan met abonnee nummer, postcode, huisnummer en naam wie de overeenkomst heeft afgesloten. Dan weet een moderator om welke aansluiting het gaat en kan hij vanuit KPN een meting uitvoeren en vaststellen of er in de verbinding tot aan je modem/router problemen zitten.

Dat is een eerste begin. Vanuit dat gegeven kom je hopelijk verder.

Reputatie 7
Badge +9

Ik snap wat je zegt. Echter, waarom zijn deze problemen dan niet geconstateerd de eerste 3 dagen van mijn contract bij kpn? Toen was er geen enkel probleem…. en waarom fluctueert het tussen wel werken en niet werken. Vandaag heeft de tech desk op mijn vaste pc met netwerk aansluiting via kabel meegekeken, zo kunnen ze wel pingen zonder packet loss naar websites maar niet de website bezoeken. De pc is al helemaal virusscanner, firewall en malware software vrij. Alle veiligheid staat uit.

Als ik het zo lees en goed begrijp heeft de techdesk op afstand verbonden met jouw PC, zodat ze virtueel op jouw PC werkten en dus virtueel bij jouw in huis waren. Dan zouden ze al heel ver moeten kunnen komen, maar ik weet niet hoe diep/ver ze in je PC kunnen kijken, dat kan in theorie nog wel tegenvallen. Maar alle veiligheid uitzetten zal niet echt helpen, om gewoon wat websites te benaderen kan je gewoon firewalls enz aan laten.

Tevens komt dit probleem voor op elk apparaat en niet alleen op mijn pc. Allemaal acces denied meldingen. 

Het lijkt er op alsof er ergens een apparaat in je thuisnetwerk is wat roet in het eten gooit en af en toe extra en/of verkeerde IP adressen of routes toekent. Spook DHCP server even simpel gezegd. Daartoe moet je echt grondig alle kabels en apparaten nalopen. Als je b.v. van die adapters hebt die ethernet via het stopcontact doen, kan je al makkelijk de klos zijn als je buren die ook hebben. Maakt dan ook niet uit of je KPN of Ziggo hebt. Kijk ook wat er aan WiFi allemaal in de lucht hangt, het is niet ondenkbaar dat er een ‘fake variant’ in de lucht hangt.

Zoals jij het beschrijft lijkt het er op dat je ergens een spook hebt in een stuk software (een kabel kan dit niet doen), die op een of andere manier jouw DNS aanpast. (Data Name Server.)

Waar dat spook zit, kan je alleen vinden door je apparatuur op een rijtje te zetten en te gaan elimineren. Stuk voor stuk naar de netwerkverbinding kijken en dan naar DNS.

Zoek even via Bing of Google op “fix dns settings  problems”, dan vind je een hoop oplossingen. Dat de monteur het moeilijk vindt, is normaal. Dat is normaliter een persoon gericht op hardware en dit is een software probleem. 

Beste,

 

Ik wil je niet ontmoedigen, maar wij hebben hetzelfde probleem.

Na de installatie van het nieuwe modem begon de ergernis na enkele dagen weer opnieuw.

Ik ben inmiddels in gesprek geweest met een stuk of 10 verschillende medewerkers met elk hun “oplossing” met tot nu toe geen resultaat. Ik ben ook 2x doorverwezen naar het Abuse team, waarna je waordt afgewimpelt met een mailtje van “je moet hiervoor niet bij ons zijn". Wanneer je inlogt op internet,nl en een niet werkende site invult, krijg je de oplossing te zien:

Ondertekende domeinnaam (DNSSEC)

Helaas! Je domeinnaam is niet ondertekend met een geldige handtekening (DNSSEC). Daardoor zijn bezoekers die controle van domein-handtekeningen geactiveerd hebben, niet beschermd tegen gemanipuleerde vertaling van jouw domeinnaam naar kwaadaardige internetadressen. Vraag je nameserver-beheerder (vaak je registrar en/of hostingprovider) om DNSSEC te activeren.

(Dit laatste is dus KPN!)

 Maar kennelijk is dat niet wat KPN zoekt!

We wachten nog even af helaas!

Reageer