Beantwoord

Bezwaar tegen monteurskosten

  • 12 May 2021
  • 15 reacties
  • 280 keer bekeken

Alweer een tijdje geleden ben ik gedwongen overgegaan van onsbrabantnet naar KPN. Vooral de Wifi was overal in mijn huis en zelfs in mijn tuin, uitstekend.  Mij is bij de overgang beloofd dat alles, (vooral ook de kwaliteit) hetzelfde zou blijven. Ik zou er alleen maar op vooruit gaan. Er is toen in mijn meterkast een nieuw modem geplaatst en ook een KPN router. De kwaliteit van mijn wifi is daar mee tegen de belofte in, behoorlijk achteruit gegaan. Waarschijnlijk omdat vooral op de eerste etage gewerkt wordt waar eerst de router stond en nu de router in de meterkast staat. Ik heb daar best een tijdje mee kunnen leven, vooral omdat ik ook de mogelijkheid heb om bekabeld thuis te werken. Alleen is de WIFI bij thuiswerken volledig onbruikbaar gebleken. Ik heb daar verschillende keren contact opgenomen met KPN en steeds werd mij een lapmiddel voorgeschoteld. De snelheid van de Wifi was goed alleen werd de WIFI zo nu en dan onderbroken. Dat heb ik zelf ook kunnen constateren met verschillende  thuismetingen. De laatste keer is toen gezegd dat men iets kon zien aan het signaal van het modem en is gezegd dat er een monteur zou langskomen. Daarbij is niet gesproken over, dat er voor mij kosten aan verbonden zouden zijn. De monteur heeft geconstateerd dat de router niet goed geplaatst is. (te laag) en achter een blijkbaar storende gasleiding. Ik heb toen zelf (op mijn kosten) de router hoger geplaatst omdat monteur de kabels  door gebrek aan materiaal, niet kon verlengen. Sindsdien is de WIFI wel verbeterd en werkbaar maar nog lang niet op het niveau wat het eerst was.

Maar nu blijkt dat KPN mij 60 euro kosten voor de monteur in rekening brengt. Daar ben ik het niet mee eens omdat ik:

1 niet over de kosten ben geïnformeerd

2 omdat ik vind dat de KPN monteurs de router niet deugdelijk hebben geplaatst.

 

Ik wil daarom die 60 euro teruggestort krijgen. Telefonisch kwam ik er met de klanten"service” medewerker niet uit. Ik heb daar ook twee keer over moeten bellen en de eerste keer zou ik teruggebeld worden, maar ja, je begrijpt wel hoe dat afliep. 

 

 

 

 

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 18 May 2021, 15:00

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hoi @datbenik . Welkom op het forum.

Wat vervelend dat er onduidelijkheid over de kosten is ontstaan. Als het goed is zet jij (of de monteur namens jou) aan het eind van de werkzaamheden een handtekening. Hiermee geef je akkoord voor de werkzaamheden en eventueel gemaakte kosten. Is dit bij jou ook gebeurd?

Beste Erwin.

Het feit dat er onduidelijkheid is ontstaan over de kosten, ligt geheel bij KPN. Die mevrouw die ik aan de lijn in kreeg had een meting gedaan en vond het noodzakelijk om een monteur langs te sturen. Zij heeft daarbij niets gezegd over kosten. Anders haal het gesprek er maar bij, dat nemen jullie toch op? Ze vond het veel belangrijker om mij een mobiel abonnement voor mijn huisgenoten aan te smeren. ( Iets wat nu verder weg is dan ooit) In het een na laatste telefoongesprek met klantenservice is trouwens beloofd dat zij mij terug zou bellen. De medewerker van de klantenservice had haar een mailtje gestuurd. Maar de uitkomst daarvan laat zich raden. Bij de monteur heb ik inderdaad iets getekend. Maar de kosten waren daarbij niet duidelijk in beeld. En volgens de monteur was de handtekening nodig om aan te tonen dat hij hier iets gedaan heeft. Maar dit is allemaal bijzaak. Het gaat om het volgende principe: KPN neemt Onsbrabantnet over en belooft minimaal dezelfde kwaliteit. Vervolgens verprutsen ze mijn goed werkende installatie. Ik klaag diverse keren en word steeds met een kluitje in het riet gestuurd. En dan komt er eindelijk actie en dan mag ik betalen. Dat vind ik toch de wereld op zijn kop.

Nou. Als de monteur jou niet heeft laten zien dat er kosten gemaakt zijn is dat natuurlijk ook een slechte zaak. En ik ben het met je eens dat mijn collega jou op de hoogte had moeten brengen van de kosten. Dat is bij ons zelfs verplicht. Ik ben er verder niet bij geweest maar ik ga kijken wat de collega over het gesprek heeft opgeschreven.

Kun jij je profiel aanvullen en mij een seintje geven als dat gebeurt is?

 

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Maar nog even over die monteur en de kosten: Dat is natuurlijk wel vreemd. Die monteur komt hier, constateert dat het modem door KPN niet goed is geïnstalleerd, en doet dan een paar werkzaamheden die ik vervolgens op mijn kosten af moet maken en moet mij dan vervolgens gaan vertellen dat ik dat moet betalen? Je kunt toch niet van een monteur verlangen dat deze na de gedane werkzaamheden, in discussie met de klant moet, of de gemaakte kosten wel of niet terecht aan de klant in rekening moeten worden gebracht?

Mijn inziens dient die discussie vooraf gevoerd te worden door de medewerker van de klantenservice. En dat is niet gebeurd, want daar was ik zeker niet mee akkoord gegaan 

Reputatie 7
Badge +12

Ik heb mijn profiel aangevuld.

Maar nog even over die monteur en de kosten: Dat is natuurlijk wel vreemd. Die monteur komt hier, constateert dat het modem door KPN niet goed is geïnstalleerd, en doet dan een paar werkzaamheden die ik vervolgens op mijn kosten af moet maken en moet mij dan vervolgens gaan vertellen dat ik dat moet betalen? Je kunt toch niet van een monteur verlangen dat deze na de gedane werkzaamheden, in discussie met de klant moet, of de gemaakte kosten wel of niet terecht aan de klant in rekening moeten worden gebracht?

Mijn inziens dient die discussie vooraf gevoerd te worden door de medewerker van de klantenservice. En dat is niet gebeurd, want daar was ik zeker niet mee akkoord gegaan 

Dit is helaas meerdere keren fout gegaan, maar als die monteur bij u binnen komt is het belangrijk om eerst twee dingen te bespreken; de wensen van u (wat wilt u, wat kan er, wat gaan we doen) en als tweede over die wensen een eerlijk kostenplaatje maken zodat er geen verassingen zijn. Stap 1 is volgens mij wel besproken maar die stap twee is hier over geslagen. Als klantenservice een betaalde monteur aanstuurt zien we dat en praten we daar ook over met de u. 

Helaas begrijp ik niet veel van bovenstaand antwoord. Er word gesproken over stappen. Maar wat die stappen zijn staat er niet in. Dan weet ik toch ook niet of die stappen wel of niet goed zijn doorlopen. En bovendien: Wat is nu de conclusie/ oplossing?

Reputatie 7
Badge +12

Helaas begrijp ik niet veel van bovenstaand antwoord. Er word gesproken over stappen. Maar wat die stappen zijn staat er niet in. Dan weet ik toch ook niet of die stappen wel of niet goed zijn doorlopen. En bovendien: Wat is nu de conclusie/ oplossing?

Stap 1) klantwens en wat de monteur daadwerkelijk kan uitvoeren.

stap 2) kosten duidelijk hebben (zo precies mogelijk schatten) en hier een akkoord op hebben.
Excuses dat het niet duidelijk was. 

De monteur zag in 1 oogopslag dat het modem niet goed was geïnstalleerd ( te laag en achter de gasleiding) en heeft dit dit met wat metingen aangetoond. Hij kon verder niet veel doen omdat de kabels die in de meterkast zaten te kort waren om het modem hoger te plaatsen. Ik heb de kabels met mijn inspanning en op mijn kosten langer gemaakt. Sindsdien werkt het beter maar is nog steeds niet de kwaliteit die ik had ( iets wat wat wel door KPN was beloofd.) Nu de conclusie die ik maar zal trekken:Over stap 1 is dus onduidelijkheid. Naar mijn wens is wel gevraagd, maar niet besproken is of deze wel waargemaakt zou kunnen worden. Stap 2: Daar is KPN dus duidelijk in gebreke gebleven. Dus gaat KPN de door haar teveel ingehouden monteurs kosten aan mij terugbetalen. 

Reputatie 7
Badge +24

Het modem was dus niet stuk. Het was een WiFi probleem. WiFi behoort tot uw eigen thuisnetwerk, dat is uw eigen verantwoordelijkheid. Als er een monteur komt om daar wat aan te doen, dan moet u dat betalen. 

Mijn inziens dient die discussie vooraf gevoerd te worden door de medewerker van de klantenservice. En dat is niet gebeurd, want daar was ik zeker niet mee akkoord gegaan 

Het is vooraf vaak niet duidelijk of en wat er stuk is. Is de Experiabox stuk? Word die vervangen? Dan is de monteur gratis. In uw situatie blijkt dat niet het geval te zijn, en dus krijgt u de factuur.

Beste Nick,

Voordat met zo'n ondoordacht antwoord komt zou ik de bovenstaande conversaties eens goed doorlezen. Met zulke ongefundeerde berichtjes kan ik niks

 

 

Hoi @datbenik . Wil je nog een poging doen om je profiel aan te vullen? Misschien ben je vergeten het op te slaan want ik zie geen gegevens

https://forum.kpn.com/settings/profile

 

(wil je me een seintje geven als het er in staat?)

Staat er nu in. Er was blijkbaar iets fout gegaan bij het opslaan.

De collega heeft het in haar log over een betaalde monteur. Het fijne weet ik er natuurlijk niet van en ik ben niet bij het gesprek geweest.

Ik heb namens jou een klacht aangemaakt en men gaat contact met jou zoeken over deze kwestie.

Ik heb de klacht er nog even bij gepakt en als ik het goed begrijp is er een oplossing gekomen. Klopt dat?

De monteurs kosten zijn vandaag verrekend. Daar ben ik op zich wel tevreden mee. De wifi is ook met de aanpassing helaas nog niet op het niveau van voor de transitie.  Het is beter als voor de aanpassing. Maar nog regelmatig zijn er hick ups die ik eerst nooit had. Dat vind ik wel jammer.