Beantwoord

Blokkeert KPN VPN poorten?

  • 12 February 2021
  • 39 reacties
  • 1738 keer bekeken


Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

39 reacties

We zijn al weer een stuk verder. Op mijn android telefoon doet hij het met een intern en met een extern adres. Echter mijn windows 10 laptop krijg ik met LT2P niet aan de praat. Iemand hier nog ervaring mee :rolling_eyes:

Al diverse filmpjes en instructies gevolgd maar dat werkt niet.

Reputatie 7

Heb je deze site ook doorlopen?

Vooral punt 6 en 8 zijn interessant.

Punt 7 is voor jou niet van toepassing.

 

Thanks, na het toevoegen van sleutels in de reg file werkt het. 

Ik heb dat iemand mij kan helpen. Ik zit met hetzelfde probleem als TS, alleen bij mij blijft het extern niet wijzigen.

Eerst even mijn configuratie: Experia Box V10, in DMZ modus naar USG 3. Internet werkt helemaal goed.

Op mijn Synology heb ik VPN ingesteld, L2TP. Als ik dit intern test met mijn iphone, werkt het goed.

Alleen extern werkt het niet (ik verander in mijn iphone dus alleen het ip adres naar het externe ip adres)

Dit zowel niet met L2TP als Open VPN.

 

Wat doe ik fout?

 

Reputatie 7

Als jij op de wifi van de V10 aansluit, kan je dan wel een VPN verbinding opzetten met het WAN adres van de USG?

Dat heb ik niet getest, dan moet ik namelijk ook port fowarding aanzetten van de ExperiaBox en die heb ik juist alleen als DMZ gebruikt

Reputatie 7

Dat heb ik niet getest, dan moet ik namelijk ook port fowarding aanzetten van de ExperiaBox en die heb ik juist alleen als DMZ gebruikt

Nee, dan hoef je geen port-forwarding aan te zetten.

Jouw USG heeft een WAN IP adres in het subnet 192.168.2.0/24 en je moet dan een VPN verbinding opzetten met dat WAN IP adres van de USG.

Je gaat nu iets te snel… waar moet ik dit instellen? in de KPN Experiabox of de USG?

Reputatie 7

Wat is het WAN IP adres van jouw USG?

192.168.2.195

Reputatie 7

Sluit jouw iPhone aan op de wifi van de V10 en zet een VPN verbinding op met 192.168.2.195.

nee, dat werkt niet jammer genoeg

Hierbij instellingen in mijn KPN Experia box

 

Reputatie 7

Je zegt dat het WAN IP.adres van jouw USG 192.168.2.195 is.

Dan moet je dat IP adres ook bij de DMZ Host instellen en niet 192.168.1.1.

Dat ik over zoiets heen kon kijken, dank je wel!!!

Â