Beantwoord

Boven wegvallende Wifi, beneden langzaam

  • 6 April 2021
  • 23 reacties
  • 110 keer bekeken

Reputatie 2

Wij zijn pas overgestapt naar Kpn maar nu is de WiFi heel slecht zeker boven daar valt het steeds weg. Hoe kan dat? Beneden is de WiFi ook langzaam..

icon

Beste antwoord door Nick83 13 April 2021, 08:10

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

23 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Nietje2, welkom op ons forum!
Heb je onze online wifimanager al doorlopen? Hiermee moet je overal goed wifi kunnen krijgen. 
Als die het niet op heeft kunnen lossen, waar kwam hij dan op uit?

Reputatie 2

Hoi Thomas, ja heb ik gedaan maar keer op keer krijg ik dat het mislukt is. 

Reputatie 7
Badge +20

Dit wil nog wel eens gebeuren als de verbinding tijdens het testen helemaal wegvalt. Kun je hem nog eens proberen vanaf een locatie waar je nog wél wifi hebt maar deze al minder begint te worden? Als je daar dan weer goed wifi hebt kun je weer iets verder weg staan en zo kun je het bereik uitbreiden. (of in aanmerking komen voor wifiversterkers/wifi monteur)

Reputatie 2

Goedemorgen weer geprobeerd krijg weer te zien” balen het is niet gelukt” dat zie ik steeds als

ik de WiFi manger probeer. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u een glasvezel verbinding of een DSL verbinding? 

Reputatie 2

Nee maar glasvezel komt er wel aan. Is al aangelegd dus hoop snel op aansluiting. Is het dan verholpen?

Reputatie 7
Badge +24

Nee maar glasvezel komt er wel aan. Is al aangelegd dus hoop snel op aansluiting. Is het dan verholpen?

Mogelijk. Welke snelheid is er beschikbaar op uw adres via koper/DSL volgens deze site?

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

 

Reputatie 2

Ik kan u vertellen ik wordt er niet blij van. Het is echt heel storend. Het internet is gewoon heeeeeel slecht!

Reputatie 7
Badge +24

Ik kan u vertellen ik wordt er niet blij van. Het is echt heel storend. Het internet is gewoon heeeeeel slecht!

Wat is er voor uw adres te zien op die site? Want het plaatje wat ik laat zien is ter illustratie. Dat is niet van uw adres.

Reputatie 2

 

Reputatie 7
Badge +24

Bij u is het dus 16 mbit. Vandaar dat u geen versterkers krijgt vermoed ik. Het zou geen verbetering opleveren. Wat er niet binnen komt, kan ook niet "versterkt" worden.

Nee maar glasvezel komt er wel aan. Is al aangelegd dus hoop snel op aansluiting. Is het dan verholpen?

Dat zal zeker een flinke verbetering opleveren.

Reputatie 7
Badge +24

Wat u het beste kunt doen: zoveel mogelijk op een bekabeld aangesloten pc of laptop werken. Dan gaat er van wat er binnen komt zo min mogelijk verloren.

Reputatie 2

Dat kan niet overal. Boven kijk ik tv en stream het daar valt het constant weg.

Reputatie 7
Badge +11

Uit de afbeelding lees ik dat er op 16 april een monteur (vanuit KPN NetwerkNL/Reggefiber) komt om een glasvezelaansluitpunt (FTU) te plaatsen. Klopt dat? Zodra die is geplaatst kan er een monteur (van KPN) komen om u daadwerkelijk over te zetten op glasvezel, dit zou al een hoop problemen moeten verhelpen, de minimumsnelheid is hier namelijk 50Mbps.

 

Kun je misschien de app ‘Wifiman’ downloaden? Als je verbonden bent met je wifi even naar het tabblat ‘wireless’ gaan, dan moet bij een van de netwerken aangeven dat je daarmee verbonden bent. Wat geeft ie aan als signaalsterkte? Dit wordt uitgedrukt in ‘dBm’. Aan de hand hiervan kan een inschatting maken of je inkomende internet te traag is voor de dingen die je wilt doen op wifi of dat inderdaad de wifi te slecht is om verbinding mee te maken. Als het signaal daadwerkelijk te slecht is dan zouden wifiversterkers een goede aanvulling zijn.

Reputatie 2

Ik heb geen bericht gekregen voor de 16 April maar dat zou fijn zijn. 
 

Dit zie ik in de WiFiman app.

*admin: IP adressen verborgen

 

Reputatie 7
Badge +11

Dat is helaas niet de informatie waar ik op dit moment iets mee kan. Onderaan heb je verschillende knoppen, je moet die met het wifi-icoontje hebben. Als je boven nog steeds halve snelheid hebt dan zou dat best prima kunnen zijn als het glasvezel eenmaal is aangesloten. Op het tabblad met de ‘dBm’ zoals ik hem net aangaf kan ik veel meer zien.

 

Over de aanleg van glasvezel, als er nog geen bericht is dan gok ik dat dat binnenkort komt. Kan zijn dat die datum niet klopt namelijk, ik durf ook niet precies te zeggen waar die site zijn data vandaan haalt.

Reputatie 2

Ik wacht gewoon op glasvezel. Hopelijk is het dan beter.

Bedankt voor alle hulp...

Reputatie 7
Badge +20

Ik wil hier nog wel even aan toevoegen dat die datum altijd een indicatie is die wij van KPNNetwerkNL krijgen. Als dat overmorgen is zouden ze daarover eigenlijk al wel contact (of een brief) over gestuurd moeten hebben om een afspraak te maken of je in ieder geval op de hoogte te stellen. Voor verdere vragen en meer informatie kun je terecht op www,kpnnetwerk.nl

Reputatie 2

Ik kreeg ineens een rood kabeltje binnen per post is dat voor de glasvezel?

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Nietje2, dat klopt! Die kabel kun je straks gebruiken om je experiabox (met de rode WAN aansluiting) aan te sluiten op het glasvezelkastje.

Reputatie 2

Bedankt voor je reactie alleen zit de meterkast héél veel verder weg..

Reputatie 7
Badge +20

Ah, dat kan lastig zijn inderdaad. Het is wel zo dat deze kabel met opzet niet zo lang is, hoe langer die kabel is des te meer signaalverlies je hebt. De bedoeling is ook om je experiabox bij het glavezelkastje in de buurt te hebben.
Als je hierdoor nou slecht wifi hebt straks kun je via de eerder genoemde wifimanager gratis wifiversterkers of een wifimonteur krijgen als dat nodig is!

Reputatie 2

Oké nou ik wacht het wel even af. Bedankt voor de informatie.🙏