Beantwoord

Box 12 hoe regel ik portforwarding van meerdere external hosts op poort 5000 naar NAS?

  • 2 December 2023
  • 4 reacties
  • 68 keer bekeken

Hoi,

Ik wil poort 5000 forwarden naar mijn Synology en dat vanaf 3 verschillende external hosts.
Maar als ik de tweede regel aanmaak met het tweede external ip naar de nas, dan geeft hij een poortconflict. Niks invullen wil ik niet, niet de hele wereld hoeft erbij te kunnen.

Hoe doe je dat op dat ding, of gaat dat weer niet?

Ik heb dit elders gedaan op een unifi gateway en een zyxel modem van t-mobile en dat werkt allemaal prima.

 

Hoor het graag als iemand een idee heeft.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 December 2023, 15:06

Bekijk origineel

4 reacties

Ik heb de poort 5000 op de router doorgestuurd voor ale verkeer, en regel de toegang tot de nas op ip nummer in de firewall van de synology. Dat werkt.

 

je kunt ook de drie externe apparaten op compleet andere poorten laten bennenkomen, 15001, 15002 en 15003 , en die drie allemaal verwijzen naar 5000 op de nas?

Ik heb de poort 5000 op de router doorgestuurd voor ale verkeer, en regel de toegang tot de nas op ip nummer in de firewall van de synology. Dat werkt.

Dat werkt idd, maar dat is precies wat ik niet wil.

 

 

je kunt ook de drie externe apparaten op compleet andere poorten laten bennenkomen, 15001, 15002 en 15003 , en die drie allemaal verwijzen naar 5000 op de nas?

Dat heb ik nu gedaan idd, maar dat is eigenlijk een flut oplossing.

Ik zie dat er nieuwe firmware uitgerold wordt voor de v12, heb jij die wellicht al en gaat het daar dan wel mee?

Ik heb een fritzbox, dus kan niet helpen met experia boxen en firmware.

met oplossing 1 is volgens mij trouwens niets mee mis, je moet die firewall op synology zowiezo inrichten, dus dit kan dan toch in 1 moeite mee? wat is je bezwaar?

Reputatie 7
Badge +30

Heb je ook geprobeerd of het lukt met meerdere IP's (komma gescheiden) in het external host veld? Wij raden over het algemeen aan om external host gewoon leeg te laten. Dus ik weet niet of meerdere IP's überhaupt kan.

In de nieuwe Software kan het in ieder geval niet, daar is het echt één IP adres per ingestelde forward.

 

Maar, ik zou toch eerder gaan voor wat EAZ al aangeeft: external host leeglaten en de toegang op firewall niveau inregelen.

Ik heb de poort 5000 op de router doorgestuurd voor ale verkeer, en regel de toegang tot de nas op ip nummer in de firewall van de synology. Dat werkt.

je kunt ook de drie externe apparaten op compleet andere poorten laten bennenkomen, 15001, 15002 en 15003 , en die drie allemaal verwijzen naar 5000 op de nas?

 

Reageer