Beantwoord

Call of Duty geeft: "Networking failed to start [reason: HUENEME - NEGEV]" sinds KPN

  • 17 July 2023
  • 27 reacties
  • 5313 keer bekeken

Hi allen,

Ik ben een nieuwe klant bij internet van kpn maar loop helaas direct tegen een probleem aan. Ik ben een gamer en keek uit naar gamen met glasvezel internet op de knp box12. Zodra ik call of duty opstartte kreeg ik een error in beeld "Networking failed to start [reason: HUENEME - NEGEV]".

Na eigen onderzoek heb ik de upnp op de modem aangezet waardoor de port forwarding geregeld moet worden. 

Heeft iemand andere tips? Moet ik handmatig port forwarden? Is er een andere instelling op de modem die ik mis?

Ik heb al geprobeerd om van DNS server te veranderen (8.8.8.8 en 8.8.4.4)

Ik hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Zensei6831 22 July 2023, 23:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Zensei6831 Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het niet lukt om te gamen. 

Zelf durf ik niet te zeggen waar het aan ligt.

Maar online vond ik nog wel een aantal tips. Misschien dat het daarmee al lukt om er uit te komen.

Hi rutger,

Dank voor je reactie. Inmiddels heb ik het probleem weten op te lossen door een voor de hand liggende fix (waar ikzelf en kpn niet aan dachten). Mijn wifipunten moesten eerst syncen met mijn modem. Hierna had ik op de modem de upnp open gezet. De wifi punten bleken niet automatisch gesynchroniseerd te zijn met deze setting dus deze moest ik resetten en opnieuw syncen.

Ik hoop dat deze oplossing anderen kan helpen aangezien kpn zelf hier niet op kwam.

Hi Zensei, wat heb je precies gedaan?

want ik heb nou ook de upnp open gezet en zelfs port forwarding geprobeerd. Ik heb de 2 super wifi versterkers opnieuw gesynchroniseerd met het modum en nog steeds krijg ik de Hueneme Negev melding

Hi Lorenzo,

Voor mij hielp de oplossing die ik eerder aangaf. Ik speel met een ethernet kabel in de super wifi versterker. 

Ik kwam achter het probleem door de versterkers los te koppelen en alleen te verbinden met de modem. Als je dan geen error krijgt ligt het aan de sync met de versterkers.

Helpt dit om het probleem te pin pointen? Ik begrijp de frustratie namelijk heel goed en kpn helpdesk zegt eigenlijk f u.

Dus voor jou helpt het alleen om met ethernet kabel te spelen van super wifi versterker?

het gekke is, op de playstation 5 heb ik er geen last van en die is met ethernet kabel verbonden aan de super wifi versterker. En de xbox die niet met ethernet kabel verbonden is, maar gewoon normale wifi verbinding met de super wifi versterker heeft wel de melding van Hueneme Negev.…

 

misschien kan ik je ergens makkelijk op contacteren? Zou het erg op prijs stellen als je me ermee kan helpen

 

 

Nee de oplossing voor mij was een hard reset van de super wifi punten --> upnp open zetten op de modem --> hierna de super wifi punten hun sync laten uitvoeren.

Ik kwam heir achter door van de super wifi punten de stekker eruit te halen zodat je alleen nog maar met de modem kunt verbinden. Hierop toen de upnp op open gezet. Toen kwam ik erachter dat ik draadloos cod kon spelen.

Het 1e stuk is de oplossing en het 2e stuk mijn troubleshooting. 

Werkt het op de xbox als je daar de ethernet kabel erin steekt? Port forwarding zou met de upnp niet nodig hoeven zijn, fixed ip-adressen ook niet.

Ik hoop dat ik je kan helpen maar ik ben geen kpn medewerker.

Oke bedankt, hoe geef ik een hard reset aan de wifi punten? En als ik ze weer met de modum wil laten syncen dan duurt dat ongeveer 30minuten toch?

Er zit een klein gat achterop de punten waar je met iets duns de knop kan indrukken om ze te resetten. (Lampje wordt dan rood geloof ik). Hierna de stekkers er gelijk uit en ze aansluiten op de modem om ze opnieuw te syncen. Dit proces duurt idd die 30 min die je de eerste keer ook moest doen.

Oke bedankt. Ik weet wel zeker dat dat gaat werken, ik heb dit al geprobeerd maar ik wist niet dat er een klein knopje was om ze te resetten.. dus ik had ze gewoon opnieuw verbonden met de modum maar dat was niet genoeg. Vanavond even proberen!

Ja dat probeerde ik eerst maar dat werkt idd niet.

Succes!

Dank. Hoe weet ik wanneer de installatie begint en klaar is? En moet ik nog een bepaalde knop drukken ? Of gewoon met kabel connecten aan Modum en dan gaat de installatie vanzelf?

Toen ik de super wifi punten had aangesloten begonnen de lampjes verschillende kleuren te branden en te knipperen. Soms ook even groen branden (wat zou aangeven dat de sync klaar is). Dit was echter niet zo want na een minuut knipperde het lampje weer.

Ik zal hieronder een link delen maar het komt neer op aansluiten op de moden en een stopcontact, wifi punt aanzetten. Een timer zetten op een half uur. En plaatsen wherever je hem wilt.

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/handleidingen-experia-box.htm#!/device/kpn/super-wifipunt

P.s. als de lampjes niet knipperen na een minuut ofzo dan zijn de punten niet goed gereset. Doe dit dan eerst nog eens ( misschien langer de reset knop ingedrukt houden).

Ik heb nou opnieuw geprobeerd te syncen, maar nog steeds de Hueneme Negev error… ik heb zo een gevoel dat ik het syncen ook niet goed doe.

 

Ik connect de eerste superwifi 30minuten aan mijn modum, daarna de tweede superwifi 10minuten (dan zijn ze allebei aangesloten met Ethernet kabel aan mijn modum) daarna haal ik alles eruit en breng ik ze naar boven, internet gaat aan maar het lijkt alsof ze niet de nieuwe open Upnp instellingen hebben gekregen. Alsof de sync niet werkt

Het is gelukt! Het syncen is gelukt, ik moest daarna gewoon even mn xbox opnieuw verbinden met mn wifi en alles is nu goed! 

Lorenzo, fijn om te horen dat het is gelukt en dat ik in ieder geval 1 ander persoon heb kunnen helpen.

Ik had idd hetzelfde. Even de xbox opnieuw opstarten. Had ik ook even kunnen melden.

Veel plezier met gamen!

Heel erg bedankt! Waardeer het

Het probleem is toch weer teruggekeerd…

gister typte ik dit:

 

Ik heb nou opnieuw geprobeerd te syncen, maar nog steeds de Hueneme Negev error… ik heb zo een gevoel dat ik het syncen ook niet goed doe.

 

Ik connect de eerste superwifi 30minuten aan mijn modum, daarna de tweede superwifi 10minuten (dan zijn ze allebei aangesloten met Ethernet kabel aan mijn modum) daarna haal ik alles eruit en breng ik ze naar boven, internet gaat aan maar het lijkt alsof ze niet de nieuwe open Upnp instellingen hebben gekregen. Alsof de sync niet werkt

 

doe ik het dan goed of fout?

Wat klote zeg…

Qua handelingen, ik zou de wifi punten beide tegelijk in de modem doen. Verder is het zoals ik het ook deed.

Aangezien het probleem terugkomt zou ik eigenlijk vanaf 0 beginnen.

Alles resetten (voor de zekerheid 30 sec de reset knop ingedrukt) en stekkers eruit. Dan eerst de modem aansluiten. Upnp open zetten en dan pas de wifi punten syncen.

Mijn gevoel zegt dat de port forwarding een beetje in de weg zit aangezien de upnp games zelf laat port forwarden. Het zou kunnen dat er nu 2 signalen zijn door de portforwarding en de upnp waardoor het niet goed gaat.

Oke bedankt, dan ga ik dat doen. Vergeten de portforwarding weg te halen idd

Ik zie groen en blauwe lampjes tijdens het syncen, is dat juist? Of zag jij ook andere kleuren 

En klopt het dat als je klaar bent met syncen en je de ethernet kabel loskoppelt dat het lampje direct rood brand in het begin?

Ja de blauw en groene lampjes die zich afwisselen klopt.

Dat hij erna rood wordt niet. Ik dacht als de wifi punten ergens neerzet dan knippert hij eerst groen. Dan test hij de verbinding en als hij dan rood wordt, dan staat hij te ver van de modem. Als je hem dan verplaatst knippert hij weer groen. 

Doe dat tot hij groen blijft branden.

Oke dank, ik ben aan het syncen maar hij knippert een paar minuten groen en blauw en dan de rest van de 20minuten blijft hij continu groen

is dat normaal?

Lijkt mij dat het data gelukt is. Ik heb niet de hele 20 min voor de wifi punten gezeten. 

Ik had ze aangesloten en ben in de overige 20 min wat anders gaan doen.

Heeft het wel geholpen?

Haha oke, ik heb nog steeds problemen. Maar goed ik heb nu gewoon een Ethernet kabel in het superwifi punt gedaan naar mn xbox en nu kan ik wel online spelen zoals bij mijn playstation. Maar het gaat mij er gewoon om dat het moet werken zonder kabel, zoals het hoort… bedankt voor je hulp in ieder geval!

 

dan maar even een extra kabel kopen haha