Beantwoord

camera’s werken niet meer na installatie kpn wifi versterkers

  • 13 July 2019
  • 7 reacties
  • 420 keer bekeken

Nadat ik de KPN WiFi versterkers heb geïnstalleerd is het signaal sterk verbeterd, maar mijn WiFi camera werken niet meer
icon

Beste antwoord door cultuurvogel 15 July 2019, 15:04

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Hoi @cultuurvogel, welkom terug! Werkt het niet meer buitenshuis of ook niet meer vanuit het interne netwerk?

Ik ga ervan uit dat je nog steeds de Experia Box V10 gebruikt. Hebben de Experia WiFi's de netwerknaam overgenomen van de V10? Werken andere apparaten wel via WiFi? Ik weet niet of de camera's indicatielampjes hebben maar kun je achterhalen of de camera's zelf nog wel verbonden zijn met het WiFi netwerk?
De camera’s zelf werken wel. Ik kan ze niet meer bereiken op hun ip adres. Het probleem ontstond direct nadat ik de WiFi versterker had aangesloten dus dit moet de oorzaak zijn. Ook als ik de camera opnieuw installeer en een nieuw ip adres toeken, wordt deze niet niet herkend
Ik moest alle camera’s resetten naar hun originele ip adres dan het IP-adres weer veranderen zodat hij binnen het netwerk valt. Nu wel stabiele verbinding maar het blijft vreemd
Reputatie 7
Badge +28
Die kan ik ook niet helemaal verklaren. Ik ga ervan uit dat het dan is opgelost. Hou het even in de gaten en laat het weten als er toch nog problemen optreden!
Reputatie 7
Badge +24
Dat het IP-adres van de camera's binnen het ip-netwerk van de Experiabox / versterkers moet vallen is begrijpelijk. Dat is dus 192.168.2.x. Anders werkt het niet. Heeft het voorheen gewerkt met andere IP-adressen dan?
Nee ik heb het IP-adres van de camera moeten wijzigen toen ik de camera’s installeerde. Het heeft meer dan een jaar goed gefunctioneerd tot ik de WiFi versterkers aansloot. Het enige dat hielp was de camera te resetten naar de fabrieksinstellingen vervolgens weer op nieuw de hele procedure herhalen als bij een eerste installatie. Dat was met een netwerkkabel aansluiten op de pc. De adapter wijzigen naar 193.168.1.x de camera opzoeken met een ip search tool. Het ip adres wijzigen naar een vast ip adres binnen de range. Via ie de camera benaderen en alle settings opnieuw instellen. Behoorlijke klus als je alleen maar een WiFi versterker hebt geinstallleerd
Je bent er toch zelf uitgekomen en heb mijn hulp niet meer nodig, Ari

Reageer