Beantwoord

Camera werkt niet meer na wisseling van provider

  • 1 April 2021
  • 10 reacties
  • 668 keer bekeken

Mijne Dames, Heren,

Sinds ik ben over gestapt van TMobile naar KPN krijg ik mijn camera, een Eminent 6360 niet meer aan de praat via de nieuwe V12 modem van jullie.

Is daar een standaard oplossing voor bekend bij jullie?

In afwachting van uw antwoord,

verblijf ik met de meeste hoogachting,

 

C.J.A. van der Meijs

icon

Beste antwoord door Carolien1963 6 April 2021, 15:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 6

Waarschijnlijk komt dat door de combinatie WiFi 6 van de V12 met de Eminent 6360.
Probeer in het modem de verbindings type te veranderen naar 802.11 b/g/n

  • Inloggen via het modem doe je via het internet adres balk op een browser 192.168.254 in te vullen.
  • Inloggen doe je met het admin wachtwoord wat achter op het modem staat.
  • Er wordt nu een gevraagd een nieuw wachtwoord in te vullen.

Als je bent ingelogd ga je naar WiFi > Advanced. (Klik op de blauw balkjes om de opties te zien)

Heeft wifi6 dan ook invloed op een bedrade camera? En waar kan ik dit uitzetten? Ik zie bij wifi geen advanced. Wifi van het modem zelf staat trouwens uit want ik heb twee super wifi punten. 

Groet

Reputatie 6

Heeft wifi6 dan ook invloed op een bedrade camera? En waar kan ik dit uitzetten? Ik zie bij wifi geen advanced. Wifi van het modem zelf staat trouwens uit want ik heb twee super wifi punten. 

Groet

U weet zeker dat de camera bedraad is met netwerkkabel rechtstreeks via een switch of modem?

Kan ook zijn dat de camera de gegevens van het oude modem nog heeft, heeft u de camera ook al eens gereset?

Ziet onderstaand afbeelding er bekend uit? Dit is namelijk het scherm die je moet krijgen om het te veranderen.


 

Dit plaatje komt mij niet bekend voor. Zoals ik al vertelde wifi van v12 staat uit. Ik heb de camera gereset naar fabrieksinstellingen. Voorheen met oude modem werkte de camera via de switch. Nu niet via switch nog rechtstreeks in v12

Reputatie 6

Dit staat even los van dat WiFi nou aan of uit staat. Je kan niet inloggen via WiFi op het modem. Dit moet via een een PC of Laptop die bekabeld is met het modem. Zet de Wireless mode op zowel 2.4GHz of 5GHz op 802.11b+g+n

Reputatie 7
Badge +24

Dit heeft dus niets met WiFi te maken. WiFi gaat door de lucht. Niet over een kabel. Op bekabeld aangesloten apparaten heb je echt helemaal niets met WiFi en WiFi frequenties te maken.

Op de camera zal een vast ip ingesteld staan. Bijvoorbeeld 192.168.178.20 ofzo. De KPN Box werkt met ip adressen die beginnen met 192.168.2. Een ip adres van een apparaat in je lokale netwerk wat begint met iets anders is niet bereikbaar.

Je zult dus de camera moeten resetten. Waarschijnlijk gaat hij dan in dhcp mode. Wat inhoud dat de KPN Box de camera een ip adres geeft. Hierop is die dan bereikbaar.

Een andere mogelijkheid is je pc tijdenlijk handmatig een ip adres in dezelfde range als de camera te geven. Bijvoorbeeld 192.168.178.15. Dan heb je toegang tot de camera, kun je er op inloggen en de netwerk instellingen aan passen naar dhcp. Daarna je eigen pc ook weer in dhcp mode zetten.

Waarschijnlijk komt dat door de combinatie WiFi 6 van de V12 met de Eminent 6360.
Probeer in het modem de verbindings type te veranderen naar 802.11 b/g/n

  • Inloggen via het modem doe je via het internet adres balk op een browser 192.168.254 in te vullen.
  • Inloggen doe je met het admin wachtwoord wat achter op het modem staat.
  • Er wordt nu een gevraagd een nieuw wachtwoord in te vullen.

Als je bent ingelogd ga je naar WiFi > Advanced. (Klik op de blauw balkjes om de opties te zien)


Die camera heeft geen WiFi, alleen ethernetkabel. Als de camera al een keer gereset is, krijgt ie van de V12 een IP adres, dat is anders dan toen het nog T-Mobile was.

Als je wilt weten welk IP adres de V12 heeft toegekend aan de camera, kan je inloggen op de V12 en dan moet er ergens in het menu wel te zien zijn welke apparaten op de V12 zijn aangesloten en ook welk (nieuw) lokaal IP adres ze hebben. Inloggen op een KPN modemrouter zoals de V12 kan op IP adres 192.168.2.254

Reputatie 7
Badge +20

Hee @Carolien1963, ik zie dat de community je al aardig op weg heeft geholpen, is het je inmiddels gelukt om de camera weer werkend te krijgen? :slight_smile:

Hoi Allen,

Ik heb gelukkig zelf wat it ervaring en daarom ben ik er met jullie beschrijvingen hierboven uitgekomen. Inmiddels werkt het naar tevredenheid. :grinning:

dank jullie wel voor de reacties

Reputatie 7
Badge +20

Helemaal top! Goed gedaan :muscle_tone2::ok_hand_tone2::smiley: