Beantwoord

Chromecast gevonden maar geen verbinding

  • 13 May 2023
  • 12 reacties
  • 92 keer bekeken

Ik heb nu een aantal keren de chromecast gereset omdat het icoontje of ontbreekt, of oranje is. Na installatie zie ik de melding dat de chromecast gevonden is maar geen verbinding kan maken. Ik heb de experiabox gereset en ook wifi op mijn mobiel die ik gebruik om de chromecast te installeren aan en uit te zetten. Gisteren deed hij het nog gewoon, ik kan geen oplossing meer bedenken. Kan iemand mij advies geven please?

icon

Beste antwoord door Colette Broekmeijer 13 May 2023, 15:03

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7

Na installatie zie ik de melding dat de chromecast gevonden is maar geen verbinding kan maken.

Kan je eens een screenshot plaatsen van die melding?

De melding is op tv 

Reputatie 7

Dan maak je toch even een foto van die melding op jouw televisie.

Je zegt aan de éne kant dat de Chromecast gevonden wordt. Dan denk ik dat je bedoelt dat hij gevonden wordt in de Google Home app, klopt dat?

En ik vermoed dat je op de televisie een melding hebt dat de Chromecast geen verbinding met de wifi kan maken, klopt dat?

Welke Experia Box heb je?

De melding was op mijn mobiel, sorry voor de foutieve melding dat hij op tv verscheen. Ik gebruik idd Google Home app . Ik heb Experia V10, groetjes

Reputatie 7

Als jij jouw televisie op de hdmi ingang van de Chromecast zet en de Chromecast opnieuw opstart, zie je dan rechtsboven dat deze verbonden wordt met jouw wifi netwerk?

Dit wordt tijdens het opstarten een korte tijd rechtsboven onder de naam van de Chromecast getoond.

Zit je chromecast verbinding op dezelfde als de phone dus bv beiden op de wifi 2.4 Ghz band en zou je de nieuwste chromecast gebruiken  die de 5 Ghz band pakt dan kun je die gebruiken voor beiden.

Ik weet niet wat je precies bedoelt, sorry. Ik ben er ff klaar mee, begrijp niet hoe het tot nu toe wel kon lukken om chromecast te gebruiken, hoewel ik hem af en toe weer fabrieksinstellingen opnieuw moest verbinden, en nu heb ik drie uur lang tevergeefs geprobeerd hem aan te sluiten. Ik zie het chromecast icoontje wel staan, maar als ik tv wil kijken via chromecast wordt het icoontje even oranje, en gebeurt er niets. Misschien is het wifisignaal opeens te zwak. 

Zit je chromecast verbinding op dezelfde als de phone dus bv beiden op de wifi 2.4 Ghz band en zou je de nieuwste chromecast gebruiken  die de 5 Ghz band pakt dan kun je die gebruiken voor beiden.

ok dat ga ik nog eens bekijken dankjewel

Je cast via je phone klopt dat en je tv moet ook ingesteld staan dus draadloos met het zelfde  internet dan je phone

volgens mij is dat ook zo ik maak verbinding via de modem met beide apparaten

Ik heb het gevonden! Ik ben net VPN gaan gebruiken, heb het uitgezet en toen deed hij het!

 

Bedankt voor alle hulp, door Jimmy ging er een belletje rinkelen 

Ik heb het gevonden! Ik ben net VPN gaan gebruiken, heb het uitgezet en toen deed hij het!

 

Bedankt voor alle hulp, door Jimmy ging er een belletje rinkelen 

Graag gedaan heb datzelfde ook wel eens gehad om mail te versturen wat niet lukte met VPN aan