Vraag

Chromecast valt weg

  • 25 October 2020
  • 3 reacties
  • 143 keer bekeken

Hallo, Ik heb precies hetzelfde probleem. Mijn verbinding naar de chromecast via de WiFi valt om de 2 min weg en dan moet ik mijn WiFi opnieuw aan en uit doen en mijn YouTube opnieuw opstarten. Hoe is dit op te lossen?

admin: eigen topic aangemaakt. Oorspronkelijke topic


3 reacties

Reputatie 2
Badge +5

Hoi @Fleurrrl! Welkom op ons forum.

Het is erg lastig dat jouw Chromecast steeds geen verbinding behoudt met het wifi netwerk. Allereerst is het belangrijk dat je een stabiel wifi netwerk hebt. Ik wil je daarom vragen om onze Wifi Manager eens te doorlopen. De Wifi Manager zal je vragen een aantal metingen op verschillende locaties uit te voeren. Hierna zal de Wifi Manager een aantal verbeteringen toepassen. Voor het beste resultaat doorloop je de Wifi Manager twee keer, zodat je ook kunt testen of de verbindingen nut hebben gehad. 

Dan de Chromecast zelf. Welk type heb je precies? Het kan zijn dat jouw Chromecast een 2.4 Ghz wifi netwerk nodig heeft en niet met 5.0 Ghz kan verbinden. Het is in dat geval belangrijk om jouw 2.4 Ghz wifi netwerk een andere naam te geven dan jouw 5.0 Ghz netwerk. Dat kun je eenvoudig instellen via onze servicetool. Wil je dat eens proberen?

Ik ben benieuwd naar je bevindingen! 

Hai, de wifimanager had in al eerder geprobeerd, die was eerst 40 en nu rond de 70. Hoe Kan ik weten welke het 2,4 netwerk is en welke de 5.0? Als ik namelijk op WiFi naam veranderen klik, kan ik alleen de WiFi naam veranderen. 

Reputatie 2
Badge +5

Als het goed is, zou de servicetool dit ook moeten weergeven. Ik kan het even voor je controleren. Wil je je profiel aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? En wil je tenslotte nog doorgeven welk type Chromecast je precies hebt? Je kunt dit zien op het volgende overzicht van de verschillende Chromecasts. 

Reageer