Dag,
Sinds een klein jaar zit ik nu met glasvezel bij KPN (na migratie vanuit OnsBrabantnet). Gedurende al die tijd geen issues met internet (kabel) / wifi. De afgelopen maanden kwam daar intensief thuiswerken bij en nog geen problemen.
Sinds een paar dagen valt echter onregelmatig het internet (kabel) / wifi volledig weg. Het was vanavond zelfs zo erg dat er geen 5 minuten achter elkaar verbinding was.
De experiabox gebruik ik alleen om ethernet door te geven aan mijn ASUS RT-AC86U router, deze geeft wifi signaal beneden, via kabel gaat ethernet naar ASUS RT-AC68U die boven vaste werkplek van internet voorziet en wifi signaal boven geeft. De specificaties van de experiabox zijn:
Tijdens een wifi uitval zag ik dat internet en services lampjes rood en oranje kleurden. Ik vermoed daarom dat probleem bij experiabox zit. Is er in de afgelopen dagen een update geweest, waardoor de experiabox hapert? Kunnen jullie op afstand meten of er iets misgaat met signaal voor mijn ASUS routers? Overigens kreeg ik vandaag geen rode en oranje lampje op de experiabox terwijl internet wel wegviel. Op de glasvezelrouter branden en knipperen de lampjes Power, Glas en Ethernet continue.
Ik hoor graag snel van jullie of te achterhalen is wat er mis is met verbinding of dat ik misschien iets moet testen / proberen. Het is niet te doen als ik volgende week vanuit huis moet werken en de internetverbinding valt continue onverwachts weg.
Met vriendelijke groet,
PR
Beste antwoord door Erwin van KPN
Bekijk origineel