Beantwoord

De Wifi verbinding met Toon van Eneco en de Ring valt sinds enkele weken weg

  • 17 February 2022
  • 19 reacties
  • 1002 keer bekeken

Sinds enkele weken valt de wifi verbinding met Toon van Eneco en de Ring helemaal weg.

Hebben alles afgelopen.

Opnieuw verbonden, stekkers & modems uit en in, gereset,opnieuw software van Toon geinstaleerd.

 

Het kijkt soms even voor een paar uur goed te gaan maar als we sochtends beneden komen flikkert het lampje van de Ring weer en Toon geeft aan geen verbinding te hebben, mega irritant.

KPN medewerker uur aan de lijn gehad alles doorlopen.

Wifi zelf via pc en telefoon werkt gewoon goed.(?!)

Hij geeft problemen met de Toon en de Ring.Dit is sinds kort er is bij ons niets gewijzigd qua modems of kabels oid.

Herkenbaar voor iemand ? Moet ik een kpn monteur laten komen ? Help ? 🤧

 

icon

Beste antwoord door Family100 17 February 2022, 18:55

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

19 reacties

PS: Het werkte allemaal perfect voor nu al bijna een jaar.

Wat kan ik nog doen ? 

Sinds enkele weken valt de wifi verbinding met Toon van Eneco en de Ring helemaal weg.

Hebben alles afgelopen.

Opnieuw verbonden, stekkers & modems uit en in, gereset,opnieuw software van Toon geinstaleerd.

Wat we nu al 3 dagen doen is de router resetten, na dit een paar keer gedaan te hebben komt ie terug.Het heeft ruim een jaar normaal gedraaid.

Het lijkt dan soms even voor een paar uur goed te gaan maar als we sochtends beneden komen flikkert het lampje van de Ring weer en Toon geeft aan geen verbinding te hebben, mega irritant.

 

KPN medewerker uur aan de lijn gehad alles doorlopen.

Wifi zelf via pc en telefoon werkt gewoon goed.(?!)

Hij geeft problemen met de Toon en de Ring.Dit is sinds kort er is bij ons niets gewijzigd qua modems of kabels oid.

Herkenbaar voor iemand ? Moet ik een kpn monteur laten komen ? Help ? 🤧

 

 

Badge +19

Goedemorgen,  welk type modem heb je?

Goedemorgen Joep een Experia box , type ? 

Moet het even opzoeken in mijn kpn als dat kan ? Nu niet thuis.

Badge +19

Daar ga je het niet vinden. Het is experiabox v8, v9, v10, v10a of de zwarte box 12.

Het is een V10 

Alles werkt verder goed, tv, telefoon, het is alleen die Ring en de Toon.

Badge +19

Ok dat is een pluspunt :wink: .  Heb je iets van wifi versterkers in gebruik en zo ja welke?

Reputatie 7
Badge +24

En heeft u WiFi versterkers van KPN? 

Nee geen wifi versterkers, er staat alleen een zwart kastje naast voor extra poorten 

Ik zal zo een foto plaatsen daar van hier.

 

Dit staat naast de V10 

Badge +19

Heb je er daar maar één van???

Ja....

Badge +19

Dat is echt zinloos.  Ok je kunt de extra poort gebruiken maar dan kan je beter een switch nemen. Bij de v10 heb je minimaal 2 experia wifi's nodig(zwarte kastjes) omdat de WiFi van de v10 uitgeschakeld wordt. Je kunt em dus gerust weg halen en alleen de WiFi van het modem gebruiken.  Kan je hier wat mee of roept dat nieuwe vragen op? Dan horen we due graag.

Joep bedankt,vandaag is er een monteur van kpn langsgeweest, hwt probleem schijnt buiten te liggen onder de grond, een kabel is niet ok, men komt volgende week daarvoor.

De monteur heeft ons een nieuw wifi punt gegeven met hetzelfde modem.

Wifi internet werkt.

Alleen het kopppelen lukt nog niet.

Toon doet het nu.

De Ring wil niet koppelen, echt alles geprobeerd.

Ook televisie boven ligt er nu uit, foutcode 143.TV beneden in woonkamer werkt ok.

Stekkers er uitgehaald, modem uit en aan,adapters in elkaar gezet, helaas.…

 

Ik wacht het maandag wel af, schijnt nogal klus te zijn met die kabel.Heel vermoeiend al de storingen....tis toch best een fors maandbedrag......😲

Badge +19

Ok. Roep maar als je er niet uit komt.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @Family100. Welkom op het KPN Forum. Wat goed om te lezen dat je inmiddels al een wifi verbinding hebt kunnen maken met jouw thermostaat. Ik ben erg benieuwd of de overige problemen worden verholpen wanneer de kabel buiten is herstelt. Laat je ons weten hoe het afloopt?

Alles doet het inmiddels na aanwijzing kpn monteur van nieuw wifi punt.

Zelfde modem maar ander passw (?)

Morgen gaat er gegraven worden, monteur zei dat het een wonder is dat we nog normaal tv konden kijken, kabel staat op klappen........(!)