Vraag

Denon soundbar verliest wifiverbinding

  • 21 March 2021
  • 8 reacties
  • 631 keer bekeken

Sinds we KPN superwifi hebben, werkt HEOS niet naar behoren. Valt uit en is niet stabiel. Oplossing ontkoppelen en opnieuw verbinden is al meerdere keren uitgeprobeerd. Voorheen met enkel de experiabox was het stabiel. Wie weet een oplossing?

 

is er een oplossing voor dit probleem?

Ik heb een Denon soundbar, subwoofer en 2x Denon home 150 als surround, deze verliezen ook de verbinding met de kpnbox 12/superwifi.

 

Admin: eigen topic voor je bericht aangemaakt


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Hoi @Tinus-1st .  Hoe ver staat die apparatuur van je superwifi punt(en)? Kan deze apparatuur ook overweg met 5Ghz? Hoe gaat het wegvallen precies, wat zie je gebeuren?

Blijven andere apparaten wel draadloos verbonden?

Hoi @Erwin_ 

De apparatuur staat in de woonkamer maximaal 7m van de superwifi, gescheiden een bakstenen muurtje. In de hele woonkamer hebben we volle bak WiFi. 
De apparatuur kan met 5ghz overweg. 
De surroundspeakers, verbonden met de ssid van de soundbar beginnen binnen een dag te kraken, het lijkt na langer niet in gebruik te zijn, ook valt vaak de verbinding tussen soundbar en experiabox weg, dan moet ik alles weer opnieuw verbinden. 
voor mijn gevoel is de WiFi verbinding met de tv ook niet altijd even goed. 

Met vriendelijke groet 

martin

Ik weet weinig van jouw specifieke soundbar/audiosysteem. Hier zit geen eigen wifi functie op, toch?

Kun je de specificaties van je hardware met ons delen?

Ik heb een Denon S-716H soundbar met een dsw-1h subwoofer en 2 denon home 150 als surrounds. 
de soundbar lijkt een eigen WiFi te hebben gezien de ssid van sub en surround. 
 

 

Reputatie 7
Badge +10

de soundbar lijkt een eigen WiFi te hebben gezien de ssid van sub en surround.

Verschillende WiFi-netwerken die onderling waarschijnlijk gescheiden zijn voor wat betreft sub-nets,
gaat beslist wel ergens verkeerd uitpakken.

Bijv. “Woonkamer” is in het netwerk van een TP-Link aangesloten.
De rest via “Denon”.

Heb me niet verdiept in die materie, maar probeer in ieder geval zaken over één netwerk te laten lopen. (Bedoeld één sub-net. Het kunnen mogelijk wel verschillende WiFi-punten zijn, maar moet wel in hetzelfde sub-net zijn ingesteld).

Alles is in beginsel aangesloten op de tplink, op het moment dat ik de subwoofer en de surrounds aan de soundbar koppel maakt de soundbar zelf het “denon” netwerk aan, dit is dus de interne router van de soundbar hier kan ik niks aan veranderen. 
 

kun je iets meer uitleggen over wat je bedoeld met een sub-net?

ik heb de tplink alleen voor de Denon. 

Reputatie 7
Badge +10

Eigenlijk omschrijf je het zelf al:
"maakt de soundbar zelf het “denon” netwerk aan, dit is dus de interne router van de soundbar”

Dat staat los van je TP-Link.  Het zijn geschieden systemen / netwerken.
Dat zal niet zomaar zonder slag of stoot van het ene systeem in het andere overlopen.

Zal best nog wel een uitzoekerij zijn. Mogelijk kun je beter contact leggen met fora gericht op Denon?
Waar specifieke kennis aanwezig is hoe je het een met het ander laat samenwerken.
(Zelf heb ik wel Denon apparatuur, maar geen draadloze speakers. Bewust niet voor gekozen).
Ik lees wel meer over problemen met dit soort systemen. Dus het is niet iets op zichzelf staand.

Ik weet hier ook niet het fijne van. Wij hebben hier op het forum iets meer ervaring met Sonos apparatuur. Daar zit vaak ook een eigen wifi functionaliteit bij. Vaak is het advies om dit uit te zetten en te kiezen voor de verbinding via het bestaande draadloze netwerk van de experiabox (of eigen router).

Weet je zeker dat dat systeem van Denon niet te omzeilen is? Verder raad ik ook aan om een Denon gebruikersforum te raadplegen. Die zullen er vast zijn.