Beantwoord

Deurbel camera ELRO DV50 is niet vanaf buitenshuis te bereiken

  • 19 May 2022
  • 16 reacties
  • 509 keer bekeken

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

We hebben een ELRO deurbel camera. ELRO DV50 IP WiFi deurintercom.

Werkt perfect binnen op de wifi en via de app. Gelijk verbinding op telefoon.

Echter als ik buiten ben op 4G of elders op de wifi, krijg ik eigenlijk nooit verbinding met deurbel.

Volgens ELRO schijnt het aan de internet verbinding te liggen? (in huis dan?)

Ik heb speedtests gedaan en kom met gemak op de 40 tot wel 100 mbps uit. (met wifi of op 4G)

Moet ik iets op mijn modem anders instellen?

 

Hoor het graag. Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Big Foot 21 5 July 2022, 12:56

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Hallo @Big Foot 21 als het goed is wordt er in de meegeleverde handleiding beschreven hoe je buiten je eigen netwerk om verbinding met de camera kunt maken, anders even op de website van de fabrikant kijken.

Succes.

 

Reputatie 1

Hallo @JanD ,

Ik zal eens kijken. Wellicht kunt u met mij meezoeken naar die handleiding.

Hallo @Big Foot 21 ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen.

Zie onderstaande link met de handleiding:

 

https://www.elro.eu/nl/amfile/file/download/file/579/product/338/

Reputatie 1

Hallo @JanD ,

Bedankt, maar deze heb ik inderdaad. Ook zo deze stappen ondergaan.

En op deze manier geïnstalleerd.

Thuis via wifi in zelfde netwerk is geen probleem. Maar buitenaf is moeilijk (niet) te benaderen omdat er wordt gezegt dat de internet verbinding niet stabiel is. Hoe dan? 🤷🏼

Mijn modem van buitenaf moeilijk te benaderen? Heb ik een nieuwe modem nodig?

Hallo @Big Foot 21 

Mijn modem van buitenaf moeilijk te benaderen? Heb ik een nieuwe modem nodig?

Geen enkel modem is van buitenaf te benaderen, dat is maar goed ook en daarom heb je dus ook geen ander modem nodig.

Ik zal nog eens in de handleiding duiken, als ik vanmiddag even tijd heb, maar de eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat Elro niet echt een A-merk is en je dus ook geen A-kwaliteit ondersteuning kunt verwachten van de leverancier uit.

Je hoort nog van me.

 

 

Reputatie 1

@JanD bedankt voor je medewerking. ik hoop dat het wat oplevert.

ik weet wel dat het systeem op 2,4 ghz moet draaien en heb de tip al gekregen om mijn modem (wifi) 2,4 ghz een andere naam te geven en dan daarop inloggen met de app.

maar ik wil eigenlijk niet 2 aparte kanalen. maar ja, als dat werkt.

of hoe krijg ik het systeem alleen vast op de 2,4 ghz.

Hallo @Big Foot 21 welk merk modem heb je van KPN in bruikleen, de Experia V10 of de KPN Box12?

bij de V10 kun je de 5.0-band uitschakelen en bij de KPN Box12 kun je de optie Extra Wifi activeren en daar de 5.0-band van uitschakelen of ingeschakeld laten en de 2,4-band een andere naam geven voor duidelijk onderscheid, hetgeen ook bij de V10 kan.

Succes.

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen @Big Foot 21! Leuk om te zien dat er al met jou meegedacht is door JanD!

Ik quote zijn antwoorden en voeg linkjes van onze Kennisbank toe. Hier lees je hoe je netwerken kunt splitsen en/of Extra Wifi aan kunt zetten:

Hallo @Big Foot 21 als het goed is wordt er in de meegeleverde handleiding beschreven hoe je buiten je eigen netwerk om verbinding met de camera kunt maken, anders even op de website van de fabrikant kijken.

 

Hallo @Big Foot 21 ik ga kijken wat ik voor je kan betekenen.

Zie onderstaande link met de handleiding:

https://www.elro.eu/nl/amfile/file/download/file/579/product/338/


Forum Kennisbank:

Reputatie 1

Goedendag,

 

Weer een paar dagen verder en heb de wifi 2,4 aangepast naar een andere naam.

De intercom gereset en nu gekoppeld aan die 2,4 ghz. stappenplan gedaan volgens handleiding.

Ook heb ik contact gehad met ELRO. Deze hebben een deurbel bij hun staan en ik krijg daar continu verbinding mee.

Mijn eigen deurbel nooit tot af en toe verbinding. Blockd mijn router misschien iets?

 

Groetjes.

Reputatie 1

Goedendag,

Ik heb op bovenstaand nog steeds geen reactie gehad.

Kan iemand mij helpen? Ik ben radeloos.

Alvast bedankt.

 

Groet.

Reputatie 7
Badge +24

Dit is geen WiFi probleem. Want thuis op de WiFi werkt het gewoon. Begrijp ik dat goed? Werkt het altijd? Dus iets aanpassen aan het WiFi netwerk zal nutteloos zijn.

Er zal mogelijk een poort open gezet moeten worden. Maar ik lees dat het soms wel werkt en soms niet. Klopt dat?

Reputatie 1

Goedemiddag.

Thuis op de WiFi werkt het inderdaad perfect. Binnen 1 a 2 seconden heb ik beeld op/in mijn app.

En het klopt dat op afstand het vaak niet verbind als wel. Ik ben ook verbonden met een deurbel bij ELRO zelf op kantoor (weet niet waar dat is). Daar krijg ik gelijk verbinding en kan ik meekijken.

Mijn deurbel blijft steeds verbinding mislukt. Met WiFi op het werk als 4G mobiel.

Van het weekend zat ik elders in het land en toen kreeg ik wel zo goed als steeds online verbinding.

Dus het lukt soms wel om verbinding te krijgen, maar niet stabiel. Daarom denk ik dat er iets is met de modem. Maar dat weet ik niet.

Groetjes.

Reputatie 1

Goedendag,

Ik ben helemaal opnieuw begonnen en heb de 2.4 GHZ en andere naam gegeven.

Dit merken we gelijk in de “oudere” telefoons en laptops. die kunnen niet op de 5.0 GHZ.

Ik krijg dus nu geen verbinding met mijn aparte 2.4 GHZ wifi. 

Dus ook geen verbinding met de deurbel camera. Wat gaat er mis?

 

Hoor het wel even. 

Reputatie 1

Goedemorgen,

 

Niemand kan mij helpen met de gouden tip heb ik wel in de gaten.  🙄

Reputatie 1

Goedemiddag,

 

Inmiddels is het opgelost. De APP had een update nodig. Dus het werkt weer.

Dat was het probleem. ELRO heeft perfecte service geleverd. Niks mis mee.

 

Bedankt iedereen voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +16

Wat fijn dat het opgelost is en dat je oplossing hier deelt! Daar help je meelezers ook weer mee! 😊