Beantwoord

Devolo Magic 1, geen verbinding

  • 30 January 2021
  • 3 reacties
  • 504 keer bekeken

30-01-2021 Hallo,
Wie o wie kan mij helpen?
Excuses als ik de dingen verkeerd benoem, ik heb hier niet veel verstand van.

Vandaag heb ik een setje powerline adapters van het merk Devolo Magic 1 multyroom wifi aangeschaft en geinstalleerd, ...tenminste voor zover dat ging.
De nummer 1 (Devodo) in de meterkast geplaatst direct in een geaard muurstopcontact, en met de meegeleverde Ptu kabel aangesloten in de (gele) Lan aansluiting op poort nr 3 van de Experiabox V10A
Daarna de twee andere adapters, nr 2 en 3 gepaird.
Om de boel verder op te starten zitten de nr 2 en 3  nu in de woonkamer in geaarde stopcontacten ca. 5 mtr uit elkaar.
Later, als het goed werkt, ga ik een definitief plekje zoeken elders in huis.
Op de adapters nr 2 en 3 branden de 2 witte lampjes nu constant, en volgens mij is dat de bedoeling.
En verder kom ik niet. Als ik op m'n android tel naar instellingen en naar wifi ga dan zie ik niet beide maar slechts één van de twee adapters nr 2 en 3 op het scherm. 

De signaalsterkte is uitstekend
De linksnelheid is 26 Mbps
Frequentie 2,4 ghz
Coderingstype WPA2 PSK

Maar als ik op verbinden druk dan blijft hij steeds bezig het ipadres op te halen, en krijg ik geen verbinding. Wat doe ik verkeerd????

icon

Beste antwoord door Montenero 6 February 2021, 13:02

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Montenero, welkom op het forum! Ik heb zelf geen ervaring met deze specifieke powerline adapters. Je hebt de handleiding gevolgd bij het installeren? Via de Magic 1 productpagina van Devolo zelf kun je aanvullende informatie en software downloaden. De Devolo Cockpit, om je adapters te beheren, is sowieso een aanrader.

Dag beste mensen,
Ik heb alles uitegeplugd en ben helemaal opnieuw begonnen.
Ben nu iets rustiger te werk gegaan, en dat scheelt een stuk.
De eerste keer toch wat te haastig.
Het werk nu wel, Bedankt.

Reputatie 7
Badge +30

Goed om te horen, Montenero :)