Beantwoord

Devolo met LAN kabel

  • 10 March 2020
  • 4 reacties
  • 185 keer bekeken

Ik heb een kpn devolo in het stopcontact op zolder nou zit hier een LAN kabel en mijn vraag is of deze werkt als internet kabel? Zo niet is het mogelijk om een internetkabel in je devolo te doen om deze te gebruiken op een playstation 4?

 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

icon

Beste antwoord door Chrizziey 10 March 2020, 20:17

Bekijk origineel

4 reacties

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @Ardjvdw ,

Die Devolo adapter werkt ook als aansluiting voor een PC of PS4. Alleen is het een keuze dat er of een TV netwerk of internetnetwerk van gemaakt wordt. Als je tv ontvangers met Playstation gaat mengen gaat het storingen veroorzaken in de verbinding. 
Ik raad het af om aangesloten TV ontvangers ergens anders in het huis te combineren met andere apparaten. 

Hallo @ChrisWissink,

We hebben in huis 3 devolo’s 2 beneden waarvan 1 op de tv is en 1 op de experia box.

En dan nog de gene boven die alleen op de ps4 zit daar zit geen tv bij enkel ps4 en scherm natuurlijk. Is dit een probleem of? en wordt de keuze tussen internetnetwerk of tv netwerk automatisch gemaakt of kun je dat zelf doen (per devolo) als je dit zelf kan doen hoe?

Reputatie 7
Badge +11
  • Gebruik maximaal drie adapters binnen één huisnetwerk.
  • Verbind je tv-ontvanger en computer nooit met dezelfde draadloze verbindingset.

Bron

Reputatie 7
Badge +16

Hallo @ChrisWissink,

We hebben in huis 3 devolo’s 2 beneden waarvan 1 op de tv is en 1 op de experia box.

En dan nog de gene boven die alleen op de ps4 zit daar zit geen tv bij enkel ps4 en scherm natuurlijk. Is dit een probleem of? en wordt de keuze tussen internetnetwerk of tv netwerk automatisch gemaakt of kun je dat zelf doen (per devolo) als je dit zelf kan doen hoe?

@Ardjvdw 
Nee daar maakt de dvs geen keuze in omdat die niet kan zien wat er in het netwerk zit. Je kan in deze configuratie dus beter geen playstation aansluiten op deze bestaande set. Het werkt wel, maar zal meer storingen en uitval gaan geven. Alle devolos communiceren met de experia box. Dus niet apart in te stellen helaas.

Reageer