Beantwoord

DHCP uitzetten in de KPN Box 12

  • 19 May 2023
  • 7 reacties
  • 773 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4

Hallo,

 

Aangezien ik zelf in de IT zit en tegen wat beperkingen aanloop van de KPN BOX 12 in de huidige firmware, zou ik bijvoorbeeld wel een eigen DHCP server willen doen, is het mogelijk om deze uit te zetten, met de huidige firmware?(voor de rest werkt die goed), maar voor DHCP mis ik wat dingen.

 

Zoals:

  • een vaste reservatie buiten de scope(bv 192.168.2.100 t/m 192.168.2.200, dat ik daarvan dan adres x moet missen omdat het vergeven is aan printer die bijvoorbeeld altijd een vaste reservering heeft).
  • Lease tijd is niet aanpasbaar zou bijvoorbeeld 2 dagen willen ipv standaard 1 dag

Geeft dit ook problemen met eventuele SuperWifi punten, of zouden deze gewoon na een reboot moeten werken(geef ze dan wel op hun oude IP een vaste reservering?

 

Zo niet zou het dan wel mogelijk zijn in een latere update zoals bij versie: V12.C.22.23.14?

 

Hoor het graag.

icon

Beste antwoord door Anonymous 19 May 2023, 11:38

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Hallo @Nicj56 De latere update die er aan zit te komen is flexibeler aangaande DHCP.

Nu ben je nog gebonden aan de vaste instellingen van KPN.

 

Reputatie 4
Badge +4

Dat klinkt veel belovend! Is er al zicht op wanneer ongeveer?

Dat klinkt veel belovend! Is er al zicht op wanneer ongeveer?

Hallo @Nicj56 er is bij een aantal klanten al de nieuwste versie uitgerold, o.a. bij mijzelf. Daarna heeft KPN de uitrol even stilgelegd vanwege interne problemen, voor de rest kun je via onderstaande link alles volgen:

KPN Box 12: Update naar KPN Software V12.C.22.23.14 | KPN Community

en 

KPN Box 12 software update aanvragen | KPN Community

Succes

 

Reputatie 4
Badge +4

Dankje @JanD.

 

Zou je mijn overige vragen ook willen beantwoorden?

 

Geeft dit ook problemen met eventuele SuperWifi punten, of zouden deze gewoon na een reboot moeten werken(geef ze dan wel op hun oude IP een vaste reservering?

Hallo @Nicj56 de uitrol van de modem-software gebeurt eerst bij mensen die GEEN versterkers aangesloten hebben, pas daarna komen de modems met versterkers aan de beurt omdat deze met de nieuwe firmware goed als Mesh moeten werken i.c.m. met de diverse modems.

Tot nu toe is het zo dat de aangesloten KPN-versterkers de gegevens over nemen van de modem.

 

 

 

Reputatie 4
Badge +4

Hallo @JanD ,

 

Die snap ik, maar ik zal mijn vraag verduidelijken, geeft dit problemen met de superwifi punten als deze een IP krijgen anders dan de Box 12/Experiabox icm de Mesh setup?

 

Alvast dank!

Reputatie 7
Badge +8

Hallo @JanD ,

 

Die snap ik, maar ik zal mijn vraag verduidelijken, geeft dit problemen met de superwifi punten als deze een IP krijgen anders dan de Box 12/Experiabox icm de Mesh setup?

 

Alvast dank!

Nee maakt niets uit voor de mesh setup. Die draaien gewoon op een DHCP ip adres wat ze krijgen van de router of een ander apparaat dat dhcp doet. Als daar later met de komende software versie de DHCP aanpasbaar is naar een andere range dan draaien ze gewoon mee in de andere ip dhcp range. Voor het mesh gebeuren communiceren ze onderling met elkaar via multicast berichten.