Beantwoord

DHCP V10 uitschakelen en op Synology NAS inschakelen.

  • 25 March 2021
  • 1 reactie
  • 147 keer bekeken

Hallo,

Ik wil mijn Synology NAS instellen als DHCP server. Daarvoor heb ik de DHCP op de ExperiaBox V10 uitgeschakeld. (bolletje ‘uit’) Op een of andere manier blijven alle clients verbonden met de DHCP van de Experiabox en niet de V10. Het lijkt erop dat het op de V10 op de achtergrond nog aanstaat.

Kan iemand mij helpen met het uitschakelen van de DHCP op de V10 en daarvoor in de plaats op de Synology NAS.

 

De reden dat ik dit wil is omdat op mijn NAS PiHole draait en ik alle DNS verkeer via de PiHole wil laten verlopen. Als ik enkel in de V10 het IP-adres van mijn NAS als DNS selecteer, dan gaat niet alle internetverkeer via de NAS. Enkele apps in telefoon en tablet hebben andere DNS geprogrammeerd. 

Daarnaast heb ik het idee dat veel ook via IPv6 DNS verloopt. En deze kan ik in de Experiabox V10 niet uitschakelen of veranderen.

Hoop dat iemand hier ook mee kan heklpen.

icon

Beste antwoord door Nick83 25 March 2021, 13:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24

Enkele apps in telefoon en tablet hebben andere DNS geprogrammeerd. 

Klopt. En hier is niets aan te doen. Althans niet met een andere dhcp server en / of pihole.