Beantwoord

DNS aanpassen

  • 11 August 2020
  • 27 reacties
  • 590 keer bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik kan mijn DNS server op mijn Experia Box V10 niet aanpassen het is grijs. in dit grijze gedeelte kan ik niks aan passen. Ik gebruik naast mijn Experia Box V10 ook een linksys WC3200 router die in bridge mode is geconfigureerd. Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft maar dat lijkt mij niet. Mijn vraag is dus hoe kan ik er voor zorgen dat dit niet meer grijs is en dat ik het kan aanpassen.

 

icon

Beste antwoord door RaiseDennis 17 January 2021, 20:40

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 7

Zet ISP DNS op Nee, daarna kan je zelf een DNS server instellen op de V10.

Reputatie 2
Badge

Waar moet ik dat doen op het zte paneel? status network en welk tablad dan?

Reputatie 7

Waar moet ik dat doen op het zte paneel? status network en welk tablad dan?

 

Reputatie 2
Badge

 

 

Hallo @RaiseDennis , dat is géén V10-scherm, het scherm dat @wjb toont is wèl een V10-scherm.

Reputatie 2
Badge

 

Reputatie 2
Badge

zie je alles is uitgegrijst je kunt het niet aanpassen

 

Reputatie 7

Jij hebt geen V10 maar een V9 en daarop is de DNS server inderdaad niet in te stellen.

Reputatie 2
Badge

ik heb wel een v10 box ik zal een foto sturen

 

ik heb wel een v10 box ik zal een foto sturen

 

Hallo @RaiseDennis , waarom stuur je dan een screenshot van een V9, als je op een V10 aan wilt passen?

Een foto sturen is zinloos want @wjb  heeft al een screenshot geplaatst hoe je het op een V10 in moet stellen.

Verwarring alom.

 

Reputatie 2
Badge

volgens mij is dit gewoon een experia v10 box maar dat maakt voor de rest niet uit Jan.

Deze staat bij mij thuis en is aangesloten en het hoort dus gewoon die blauwe pagina te weergeven maar ik krijg die groene het is klopt dan toch niet

Reputatie 7

Plaats dan nu eens een screenshot van dezelfde pagina die ik ook plaatste?

Reputatie 2
Badge

als ik met dit http://192.168.2.254/ inlog krijg ik die groene pagina 

Reputatie 7

Heb je een "draadloze" verbindingsset in gebruik?

Reputatie 2
Badge

dat is dus het punt ik krijg die blauwe pagina niet het is bij mij zo groen als een boom

Reputatie 2
Badge

nee

altijd bekabeld

Reputatie 2
Badge

mijn router wrc3200 staat in bridge mode dus die linkt direct met die xperia box dus daar ligt het probleem ook niet

 

Reputatie 7

Zit je de boel nu te belazeren ... of ... :wink:

Die groene pagina die je toont is van de V9 en niet van de V10.

Als die pagina's echt van jouw V10 afkomstig zijn dan zou ik die maar eens een factory reset geven in de hoop dat je dan de juiste firmware op de V10 geplaatst wordt.

Reputatie 2
Badge

jij denkt werkelijk waar dat ik de boel zit te belazeren. wij hebben (...) een v10 experia box zoals je op de foto kunt zien en die inlog pagina is hartstikke groen dat kunt u ook zien ik heb alleen die wat informatie zwart gemaakt omdat ik dingen zoals mac adress en niet in het publiek wil laten zien als dat mag van u

 

*Admin: bericht aangepast i.v.m. huisregels

Reputatie 2
Badge

ik heb kpn support chat erbij gepakt hun zeggen dat ik de box moet resetten omdat als er een vervangend modem is alle instellingen van  de oude worden overgenomen.

dit ga ik proberen ik laat wel weten of dit succes heeft

Reputatie 7

jij denkt werkelijk waar dat ik de boel zit te belazeren. 

Ik denk dat jij die smiley achter die opmerking niet hebt zien staan want anders had je de serieusheid van die opmerking waarschijnlijk anders ingeschat.

Nogmaals, als die schermen werkelijk van jouw V10 afkomstig zijn dan klopt er echt iets niet met de firmware van die V10 en zou een factory reset wellicht soelaas kunnen bieden.

Ik loop toch al heel wat jaartjes rond hier op dit forum maar een situatie als deze heb ik nog nooit gezien.

Reputatie 2
Badge

sorry. ik zag de smiley inderdaad niet

Reputatie 2
Badge

wat bedoelt u met soelaas dat stel ik zou een factory reset doen dat hij dan niet meer werkt?

Reputatie 7

wat bedoelt u met soelaas dat stel ik zou een factory reset doen dat hij dan niet meer werkt?

Dat het weleens de oplossing zou kunnen zijn.

Soelaas (klik).

Reputatie 7
Badge +24

Volgens mij is het onmogelijk dat de firmware van een v9 op een v10 staat, dat gaat er bij mij niet in. Ik vermoed zomaar dat @RaiseDennis zowel een v9 als een v10 in huis geeft. De v9 staat gewoon lekker zn werk te doen, en de v10 staat ergens op een andere plek een beetje nutteloos aangesloten te staan ofzo. Trek de stekker van die v10 maar eens uit het stopcontact, dan kijken of je die groene pagina nog kunt bereiken.Â