Beantwoord

draadloos netwerk op Samsung tv lukt niet

  • 12 February 2020
  • 7 reacties
  • 224 keer bekeken

Ik heb altijd een goede draadloze netwerkverbinding gehad op mijn Samsung tv., model UE46ES6710.

Sinds een tijd lukt het helaas niet meer om verbinding te krijgen. Ik heb al vanalles geprobeerd, maar helaas. Als ik de tv bekabeld aansluit, gaat de verbinding in een keer goed.

Dit is echter geen optie omdat ik dan een kabel door de woonkamer en gang heb liggen. Mijn tv verbinding loopt via adapters in het stopcontact.

Ik hem op een andere plek in de kamer een bekabelde versterker. De wifi is erg goed.

Hoe lukt het mij om weer een draadloze verbinding op mijn tv te krijgen?

icon

Beste antwoord door Sanne van KPN 19 February 2020, 16:59

Bekijk origineel

7 reacties

Wat lukt er niet, waar gaat het mis?

Je kiest de Netwerk instellingen dan Draadloos je kiest de juiste netwerknaam(ssid) van de "versterker" 

Op welk punt gaat het mis? En welk model wifi "versterker"? Een optie is een switch tussen de  aanwezige adapter en de tvontvanger, zodat de TV zelf toch bedraad bruikbaar is.

Ik kan op mn tv het juiste netwerk kiezen. Dan het ww invoeren. Na een tijdje proberen om de verbinding tot stand te brengen, piept de tv dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ik heb een experiabox v10 en de nieuwste wifiversterkers van KPN, de ronde.

De goede verbinding was met deze "versterker" of zonder zijn er dingen veranderd in de tussentijd van wel en niet werken?

Reputatie 7
Badge +17

Hoi @Natasja74 en welkom op het forum! Logisch dat je geen kabel door je kamer wilt, dus ik help je hier graag bij.

Ik hem op een andere plek in de kamer een bekabelde versterker. De wifi is erg goed.

Bedoel je hiermee dat, wanneer je hem verplaatst naar een plek in de kamer waar een versterker staat, het wel goed werkt? Ik wil je ook aanraden om allereerst de Wifi Manager te doorlopen. Die verbetert de wifi en ik ben benieuwd of dat ook resultaat ook effect heeft op je TV. :slight_smile:  Mocht dit niet helpen, dan ben ik benieuwd of andere apparaten in de buurt van waar de TV staat (je smartphone bijvoorbeeld) wel verbinding krijgen met de wifi, of dat die er ook moeite mee hebben. 

Hoi Sanne, 

Excuus voor de late reactie. Was even niet in de gelegenheid.

Wifimanager heb ik al verschillende keren doorlopen ondat de wifi zwaar beroerd was hier thuis. Na bezoek van een monteur en de aanschaf van nieuwe versterkers is de wifi eigenlijk heel goed op alle apparaten behalve de tv. (En...idd op dat moment bij de monteur vergeten te vragen naar de tv).

Ik heb een kabel van de tv naar de router in de meterkast gelegd. Dit ging top. Hij pakt alleen op de een of andere manier niet meer het draadloze wifisignaal op. Er is hier overigens niets veranderd of verplaatst.

En @Galdor68 het signaal werkte al niet meer voor de aanschaf vd nieuwe versterkers. Het was eigenlijk zo van de een op de andere dag zonder aanwijsbare reden. 

 

Reputatie 7
Badge +17

Geen probleem! 

Gek dat het signaal zo plot weg is gevallen. Bedankt voor de toelichting! Zou je anders de naam en het wachtwoord van je wifi netwerk willen veranderen? Dit kun je doen via deze servicetool. Wanneer je de TV daarna verbindt met dit netwerk ben ik heel benieuwd of het dan wel goed gaat!

Reputatie 7
Badge +17

Ik heb helaas geen reactie meer van je gehad. Laat me gerust weten of ik alsnog iets voor je kan doen.

Reageer