Beantwoord

DVS 650 in schuur ophangen

  • 7 July 2019
  • 12 reacties
  • 474 keer bekeken

Reputatie 4
Badge +4
Hoi, ik vroeg mij af of ik mijn DVS 650 ook in de schuur kan gebruiken aangezien ik aan de schuur een tplink eap outdoor Access point aan wil ophangen en of ie dan wel tegen kou en warmte kan? De schuur is niet geïsoleerd. Als dat niet kan wat is dan een oplossing?
icon

Beste antwoord door wjb 7 July 2019, 23:48

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Meet eerst eens de snelheid die je haalt via zo'n DVS in jouw schuur.
An sich moet zo'n DVS prima tegen de kou kunnen.
Reputatie 4
Badge +4
Meet eerst eens de snelheid die je haalt via zo'n DVS in jouw schuur.
An sich moet zo'n DVS prima tegen de kou kunnen.

De snelheid is prima ik heb hem al in de schuur getest maar ik ben bang voor als het onweert of erg warm is of koud dat hij het dan niet aan zou kunnen.
Reputatie 7
Jouw outdoor EAP225 kan er sowieso wel tegen.
Eigenlijk verwacht ik ook geen problemen met de DVS, zolang de vochtigheidsgraad maar niet te hoog wordt.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Lukas. Ook mij lijkt het geen probleem om dit te doen. Zoals wjb aangeeft, zolang de schuur niet vochtig is zou dit geen probleem moeten zijn. Neem aan dat dit een gesloten schuur is en niet een overkapping met een open muur. Een garantie kan ik je niet geven, je komt er wel snel genoeg achter als het niet kan. 😉
Reputatie 4
Badge +4

Hij hangt en werkt goed! Zit alleen een beetje met de kabel want dat is een gewone cat5e kabel van 2 meter maar kan deze kabel wel tegen weersostandigheden of heb ik daar een speciale buiten utpkabel voor nodig?
Reputatie 7
Ziet er goed uit en ik zou me maar geen zorgen maken om die kabel, die houdt het wel uit.
Ik denk dat uitdroging (zon) eerder een probleem zal zijn dan regen maar ook daar zullen jaaaaren overheen gaan voordat het problematisch zou kunnen gaan worden.
Reputatie 7
Badge +24
Ik wtijfel, denk wel dat het kan zolang de stekker goed geïsoleerd is, je kunt ook eentje nemen met een PE mantel voor de zekerheid of misschien een klein kapje daar plaatsen. Die TP link is outdoor dus dat moet geen probleem zijn.
Als je in de schuur ook randaarde hebt gaat het goed, je zou de LAN-kabel ook door een mantelbuis, net zoals de stroomdraden in de schuur, kunnen leiden. dan voorkom je ook al een boel ellende.
Reputatie 7
Die TP-Link heeft geen aparte stroomdraden immers hij wordt via de netwerkkabel gevoed (PoE).
De connector zit netjes waterdicht weggewerkt dus daar hoef je je echt geen zorgen om de maken.


Het enige is dat de mantel van de kabel in de zon door uitdroging zou kunnen gaan barsten, maar ook dat zal, zoals ik al zei, jaren duren voordat je daar problemen door zou kunnen krijgen. Daar komt bij dat we maar praten over een paar centimeter kabel die bij een hoge zonnestand waarschijnlijk ook nog eens in de schaduw zal zitten.
Reputatie 7
Badge +24
Jouw outdoor EAP225 kan er sowieso wel tegen.
Eigenlijk verwacht ik ook geen problemen met de DVS, zolang de vochtigheidsgraad maar niet te hoog wordt.


Ik zag deze reactie over het hoofd toen ik de mijn plaatste. Negeer die van mij dan maar. 🙂
Reputatie 4
Badge +4

Hij hangt en werkt goed! Zit alleen een beetje met de kabel want dat is een gewone cat5e kabel van 2 meter maar kan deze kabel wel tegen weersostandigheden of heb ik daar een speciale buiten utpkabel voor nodig?

Ik vraag me wel af hoe ik de 2 antennes moet richten voor de beste dekking, is dat recht naar boven of zoals ik ze nu heb schuin? @wjb @Alex_P @Jan-D
Reputatie 7
De antennes van de EAP225 zijn omnidirectioneel en dat betekent dat ze rondom een gelijkmatig wifi veld zouden moeten hebben maar afgevlakt naar de punten van de antenne.


De antennes moeten dus haaks staan op de richting naar de plek waar de wifi gebruikt wordt.

Niet te lang naar het hypnotiserende plaatje kijken hoor. 😉