Vraag

DVS stekkers knipperen rood en kabel is geen optie

  • 6 January 2023
  • 7 reacties
  • 113 keer bekeken

Hallo

in ons vorige huis had ik op zolder geen internet 

dat heb ik toen opgelost met van die dikke stekkers met andere woorden internet via stroomdraden en dat werkte geweldig alleen was dat bij Ziggo

we zijn nu verhuisd naar een appartement daar hebben we kpn via glasvezel bevalt uitstekend 

we wonen drie hoog en in de parkeer garage hebben we een berging waarin ik een kleine mancave heb gemaakt 

nu wil ik daar ook internet hebben want 4G komt daar moeizaam

dus ook weer van die dikke stekkers gekocht van Devolder magic 1 LAN starterskit 

we hebben in die berging eigen stroom uit onze meterkast en afstand is ongeveer 30 meter maar dat zou geen probleem zijn 

die 2 stekkers hebben verbinding met elkaar maar als ik ze verbind met de modem gaan ze rood flikkeren en heb ik geen internet in onze berging

ik ben niet zo technisch maar doe ik iets fout of moet ik in de modem iets doen ?

of gaat dat helemaal niet wat ik toch sneu zou vinden 

ik keek regelmatig op zolder en straks misschien in de mancave naar voetbal en F1 
 

wie kan mij het goede antwoord geven zo dat ik het ook begrijp 


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @JaapTraets, welkom! 30 meter overbruggen is wel heel veel. Ik ga er vanuit dat de draadloze verbindingsset dat niet aankan. Je zou het eens kunnen testen met SuperWifi punten, maar ook daarmee is de kans heel groot dat 30 meter, en dus door 2 woonlagen heen, te veel is. Ik heb zo ook niet echt een andere oplossing voor je helaas!

Goede morgen

ik had het ook niet draadloos overbruggen van 30 meter maar via de stroomdraden mbv DVS stekkers 

maar bedankt voor de reactie 

Reputatie 7
Badge +24

Mogenlijk heeft u 3 fasen in de meterkast. En zit de berging op een andere fase dan het stopcontact in uw woning. 

Reputatie 7
Badge +12

Beste @JaapTraets, welkom! 30 meter overbruggen is wel heel veel. Ik ga er vanuit dat de draadloze verbindingsset dat niet aankan. Je zou het eens kunnen testen met SuperWifi punten, maar ook daarmee is de kans heel groot dat 30 meter, en dus door 2 woonlagen heen, te veel is. Ik heb zo ook niet echt een andere oplossing voor je helaas!

Superwifi gaat 30 meter door twee woonlagen niet kunnen overbruggen, durf ik eigenlijk wel met zekerheid te zeggen. Al helemaal mocht u of 1 van de onderburen vloerverwarming hebben. DVS is dan wel echt de enige oplossing alleen dit stoort in veel appartementencomplexen goed. Al helemaal als het niet allemaal op dezelfde groep is aangesloten.

Reputatie 2
Badge

Ik zou eerst eens testen of het inderdaad simpelweg te ver is, of dat er iets anders aan de hand is. Wat gebeurd er als je de tweede devolo in een stopcontact hebt in de buurt van je modem?

 

De stekkers zitten beide in het stopcontact en knipperen dan soms wit op 

volgens de instructie boekje staan ze op stand-by dus dat is goed

maar als ik de eerste met de modem verbind dan wordt het lampje van de stekker naast het modem gelijk knipperend rood

daarom denk ik dat het modem er geen genoegen mee neemt 

misschien moet ik wat in het modem veranderen 

ik weet het niet daarom vraag aan jullie of jullie iets weten

of zouden die DVS stekkers niet goed zijn en dat ik DVS stekkers van KPN moet gebruiken ?

Probleem opgelost samen met medewerker van KPN via telefonisch contact

de 2 DVS stekkers vlak bij elkaar verbinding laten maken 

dan even proberen en dan met de ene stekker naar beneden lopen en weer in stopcontact duwen en hij bleef het doen

kan nu muziek en tv kijken gelijktijdig in mijn berging

super dankzij de medewerker van KPN hulde