Beantwoord

Eigen DNS instellen op experiabox V10A

  • 27 May 2019
  • 3 reacties
  • 411 keer bekeken

Hoi Allen,

Graag zou ik een eigen DNS in willen stellen op de ExperiaBox v10A. Kan iemand mij ertellen of deze mogelijkheid er is?

Met vriendelijke groet,
Jelmer van Amen
icon

Beste antwoord door Anonymous 27 May 2019, 12:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Hallo @jelmer van amen , bij mijn weten is dat bij de 10A (nog) niet mogelijk, bij de 10 zonder A is dat wel mogelijk.
Je kunt uiteraard op de meeste apparaten zelf wel een eigen DNS-server noteren, kan iets meer werk zijn.
Reputatie 7
Badge +30
Ha @jelmer van amen, het klopt helemaal wat Jan-D zegt 😞.

Ondertussen is dat wel mogelijk, maar met problemen.

Als je inlogt op de V10a, dan zie je bij Netwerk>LAN de mogelijkheid om ‘Klant DNS’ aan te vinken. Je kunt daar het IP adres van je DNS server invullen.

Voor een IPv4 only netwerk, werkt dat goed, maar er is geen mogelijkheid om het IPv6 adres van je DNS server in te vullen. Via DHCP wordt je DNS server IPv4 adres aan ieder apparaat uitgedeeld, maar voor IPv6 wordt (helaas) geen DHCP gebruikt, maar SLAAC. De V10a blijft hiermee gewoon de IPv6 adressen van de KPN servers adverteren. Kortom, als je ook IPv6 hebt, werkt het niet.