Beantwoord

elro K1 verbinden met 2.4 Wifi op Box 12 lukt niet

  • 14 March 2021
  • 8 reacties
  • 676 keer bekeken

Afgelopen week heb ik mijn pakketje met daarin de Elro k1 connector, 8 rookmelders en een CO meter mogen ontvangen.

 

wil ik vandaag alles aan het koppelen maken krijg ik de K1 connector niet verbonden met het wifi aangezien het alleen werkt met 2.4 GHZ.

 

nu heb ik in de box 12 van KPN een ‘gast’ netwerk open gezet met alleen 2.4 ghz aan.

hiermee ben ik nu verbonden via de telefoon en probeer de K1 connector te koppelen met het wifi maar dit lukt nog niet.

 

heeft er iemand tips?

icon

Beste antwoord door Nick83 14 March 2021, 18:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Bij een gastennetwerk kunnen de apparaten elkaar niet zien. Apparaten op een gastennetwerk kunnen alleen gebruik maken van internet, verder niets. Ze hebben geen toegang tot andere apparaten op het netwerk. Dus daar heb je niets aan.

Bij een gastennetwerk kunnen de apparaten elkaar niet zien. Apparaten op een gastennetwerk kunnen alleen gebruik maken van internet, verder niets. Ze hebben geen toegang tot andere apparaten op het netwerk. Dus daar heb je niets aan.

Ah oke, dat was mij niet duidelijk.
wat wel apart is dat zodra ik met mijn telefoon op het ‘gast netwerk’ verbonden ben pakt de Elro app automatisch dit netwerk en hoef ik alleen nog maar het wachtwoord in te vullen. Weliswaar mislukt de koppeling dan alsnog maargoed… met het standaard netwerk (5ghz) pakt de Elro app niet automatisch dat netwerk.

 

heeft u tips wat hieraan te doen is?

 

Reputatie 7
Badge +24

Je kunt bij het normale netwerk misschien ook tijdenlijk 5 GHz uit kunnen zetten?

Je kunt bij het normale netwerk misschien ook tijdenlijk 5 GHz uit kunnen zetten?

Heb ik nu een paar keer geprobeerd maar lukt ook niet😓

Reputatie 7
Badge +20

Lukt het 5ghz uitzetten niet of lukt het verbinden ook niet als je 5ghz uit hebt staan? (en op het moment van testen heb je het gastnetwerk uit staan toch?)

Reputatie 7
Badge +20

@RamonEven, is het bovenstaande nog gelukt?

@RamonEven, is het bovenstaande nog gelukt?

Goedemiddag Thomas,

Bovenstaand heb ik geprobeerd en dit heeft gewerkt!

Het uitzetten van de 5Ghz band heeft na meermaals proberen zijn vruchten afgeworpen. Gelukkig maar!

 

Dank voor de tip.

Kan je het 5ghz alleen uitzetten als je de K1 Elro Connect configureert en daarna weer aanzetten of werkt dat niet voor de K1 Elro Connect?