Beantwoord

Epson XP-355 printer ontvangt geen printopdracht via de Experia Wifi

  • 6 March 2024
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

Mijn pas cadeau gekregen Epson XP-355 printer lijkt wel goed contact te maken met de Wifi van mijn Experiabox v9 (Na het instellen van de SSID +ww op de printer verschijnt daar het Wifi-symbooltje en geeft een goede verbinding aan, de printer wordt in apparaat beheer op de pc ook herkend). Printen via de USB-kabel van de pc (Windows11) gaat vlekkeloos maar als ik het via de Wifi probeer krijg ik te lezen ‘Kan de printopdracht niet verzenden’. De foutenoplosser van Epson biedt geen soulaas, één mogelijkheid blijft daarin nog over: het zou aan een eventuele privacyscheiding van de router kunnen liggen. Ik weet van niets wat dat betreft en hoe kan ik dat vinden? (In de router handleiding zie ik wel dat ik zelf toegang tot de router kan krijgen, maar over die scheiding kan ik niets vinden)
Signaal komt van Experia Box v9 en wordt dicht bij de pc+printer nog versterkt door een Experia Wifi boxje.  Op fora lees ik dat het een vaker voorkomend probleem is speciaal bij Epson printers, de waslijst met mogelijke oplossingen varieert van open deuren tot diverse andere mogelijkheden die ik allemaal uitgeprobeerd heb. Wie heeft een oplossing voor dit éénrichtingsverkeer mankement? 

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 8 March 2024, 14:01

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +24

U heeft een Experia WiFi. Dan staat het WiFi op de Experiabox v9 als het goed is helemaal uit toch?

U heeft een Experia WiFi. Dan staat het WiFi op de Experiabox v9 als het goed is helemaal uit toch?

De Wifi op de Experia v9 staat gewoon aan en wordt versterkt volgens de handleiding van KPN met twee kleine Experia Wifi boxjes, eentje vlakbij de router zoals de handleiding aangeeft en eentje op de studeerkamer bij mijn pc een stuk verderop. De Experia Wifi boxjes zijn beide gekabeld verbonden met de Experia v9.

Reputatie 7
Badge +24

Het WiFi van de Experiabox v9 en dat van de Experia WiFi's werkt niet samen met elkaar. Dat kan conflicten geven. Daarom hoort het WiFi van de Experiabox v9 uit als de Experia WiFi's aangesloten worden.

De v9 is hopeloos verouderd. Die kan al een paar jaar bij KPN omgeruild worden voor een nieuwer model via deze link:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Ik ben bang dat het niet uw probleem oplost. Maar misschien krijgt u wel een modem waarbij het WiFi samenwerkt met dat van de v9.

Op de Experia WiFi kan een Extra WiFi netwerk aangemaakt worden met een andere naam/wachtwoord dat het hoofdnetwerk. Dit zal mogelijk wel uw probleem oplossen.

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134/stel-een-apart-2-4-of-5-ghz-netwerk-in-met-de-functie-extra-wifi-563855

Het WiFi van de Experiabox v9 en dat van de Experia WiFi's werkt niet samen met elkaar. Dat kan conflicten geven. Daarom hoort het WiFi van de Experiabox v9 uit als de Experia WiFi's aangesloten worden.

De v9 is hopeloos verouderd. Die kan al een paar jaar bij KPN omgeruild worden voor een nieuwer model via deze link:

https://www.kpn.com/service/internet/wifi-en-modems/modemcheck.htm

Ik ben bang dat het niet uw probleem oplost. Maar misschien krijgt u wel een modem waarbij het WiFi samenwerkt met dat van de v9.

Op de Experia WiFi kan een Extra WiFi netwerk aangemaakt worden met een andere naam/wachtwoord dat het hoofdnetwerk. Dit zal mogelijk wel uw probleem oplossen.

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134/stel-een-apart-2-4-of-5-ghz-netwerk-in-met-de-functie-extra-wifi-563855

Dank!  Ik ga verder puzzelen met deze tips. Sowieso het eigen netwerk nog eens onder de loep nemen. En als dat uiteindelijk voor de printer toch ook weer niets oplost, nou ja, jammer, dan maar via de USB printen. 

Reputatie 7
Badge +30

Hoi @Lastpost2, zoals Nick al aangeeft is die V9 verouderd. Deze ruilen we actief om voor een nieuwer model. Meer info daarover in dit topic:

Dus ik raad je aan om die vooral om te wisselen voor een nieuwer model. Dit is gratis en kan via de modem servicetool. Je krijgt dan gratis een nieuw modem geleverd. Je kunt hierbij zelf kiezen of je hem thuis of op een PostNL servicepunt wilt ontvangen.

Het modem dat we je sturen is de V10. Deze kun je zelf aansluiten. De kabels uit je oude modem kunnen op dezelfde manier in de V10.

 

De Experia Wifi die je hebt kan ook op de V10 worden aangesloten. Wel zorgt dit ervoor dat de Wifi van de V10 dan uitgezet wordt. Het enige apparaat dat dan nog wifi uitzend, is de Experia Wifi. Of de printer daar dan op dat moment wel mee wil werken kan ik zo niet direct zeggen. Mocht het niet zo zijn, dan is deze tip van Nick een goede:

Op de Experia WiFi kan een Extra WiFi netwerk aangemaakt worden met een andere naam/wachtwoord dat het hoofdnetwerk. Dit zal mogelijk wel uw probleem oplossen.

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134/stel-een-apart-2-4-of-5-ghz-netwerk-in-met-de-functie-extra-wifi-563855

 

Hoi @Lastpost2, zoals Nick al aangeeft is die V9 verouderd. Deze ruilen we actief om voor een nieuwer model. Meer info daarover in dit topic:

Dus ik raad je aan om die vooral om te wisselen voor een nieuwer model. Dit is gratis en kan via de  modem servicetool. Je krijgt dan gratis een nieuw modem geleverd. Je kunt hierbij zelf kiezen of je hem thuis of op een PostNL servicepunt wilt ontvangen.

Het modem dat we je sturen is de V10. Deze kun je zelf aansluiten. De kabels uit je oude modem kunnen op dezelfde manier in de V10.

 

De Experia Wifi die je hebt kan ook op de V10 worden aangesloten. Wel zorgt dit ervoor dat de Wifi van de V10 dan uitgezet wordt. Het enige apparaat dat dan nog wifi uitzend, is de Experia Wifi. Of de printer daar dan op dat moment wel mee wil werken kan ik zo niet direct zeggen. Mocht het niet zo zijn, dan is deze tip van Nick een goede:

Op de Experia WiFi kan een Extra WiFi netwerk aangemaakt worden met een andere naam/wachtwoord dat het hoofdnetwerk. Dit zal mogelijk wel uw probleem oplossen.

https://forum.kpn.com/kennisbank-wifi-en-wifi-versterkers-134/stel-een-apart-2-4-of-5-ghz-netwerk-in-met-de-functie-extra-wifi-563855

 

Dank, dat gaan we doen! En dan wordt de volgende stap een nieuwe poging met de printer. 

Reageer