Beantwoord

Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie

  • 7 February 2024
  • 2 reacties
  • 119 keer bekeken

Van de ene dag op de andere internet probleem waarvan de probleemoplossing van Windows Netwerkcontrole zegt: Ethernet heeft geen geldige IP-configuratie. Gegoogled hoe op te lossen en alle mogelijke acties uitgevoerd: router herstart, netwerkadapter gereset, automatisch IP adres laten toewijzen gechekt, netwerkcache gewist, flushdns, release en renew etc. Probleem doet zich voor bij mijn desktop en mijn smart tv als ik daar bijv Netflix opstart. Als ik ipconfig uitvoer op mijn desktop zie ik allerlei info over de ethernet adapter, maar bij default gateway is niets ingevuld. Bij inloggen op de router via 192.168.2.254 zie ik geen bijzonderheden, ik heb daar nu de laatste upgrade uitgevoerd. Ik heb een bekabeld netwerk in mijn huis met meerdere wall-outlets waarvan de gehele configuratie al jaren niet is gewijzigd. Ik heb wel wifi. Omdat het op zowel desktop als smart tv in de richting wijst dat er geen default gateway wordt aangemaakt vermoed ik dat er een probleem met de kpn router (kpn box 12) is. Wie helpt me in de juiste richting, want ik ben nogal onthand met deze verstoring. 

icon

Beste antwoord door Ik_Combineer 7 February 2024, 19:08

Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +12

Heb je niet heel toevallig een utp kabel welke in een loop zit? (Beide kanten in hetzelfde modem/switch of twee kabels tussen modem en switch) toevallig vandaag tegen gekomen en klant was overgestapt van efiber naar KPN DSL omdat hun weigerde een monteur te sturen en er zelf niet uit kwam waarom niks meer werkte.

n.a.v. Ik_Combineer alle ethernetaansluitingen op routers, access point, switches etc. los gehaald, gecontroleerd en weer aangesloten. Ik weet niet waar de fout zat maar resultaat is dat de benodigde internetadapters en gateway weer werken. Dank voor de suggestie

Reageer