Beantwoord

Ethernetpoort superwifipunten ook als uitgang te gebruiken?

  • 28 January 2020
  • 9 reacties
  • 6555 keer bekeken

Goedemorgen,

ik zie online dat er een set nieuwe superwifi hotspots.

Nu hebben wij een setje oude KPN verbindingpunten (via stopcontact) naar boven. Onze dikke betonnen muren maken wifi binnen lastig. 
Onze computer vraagt een harde lijn ingang (ook te gebruiken voor de kpn tvbox boven. Is het wifipunt ook als uitgang te gebruiken? Dwz kan ik boven een superwifipunt installeren en daar mijn computer op aansluiten? Ik zie namelijk een ethernet punt achterop, als ik naar de plaatjes kijk.

dank en groet,

Mike Gerrits 

(...)

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 31 January 2020, 12:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Mikey72, welkom op het forum!

Hij zou ook als uitgang te gebruiken moeten zijn, maar een garantie voor een goede werking durf ik niet te geven. Bij meerdere mensen werkt dit echter prima dus in jouw situatie is dit absoluut het proberen waard! Als je deze superwifipunten bestelt en het werkt toch niet naar behoren, kan je ze retourneren binnen 14 dagen. Je zit dus nergens aan vast als het toch niet blijkt te werken:slight_smile:

Hey @Maja_,

dank voor je reply.

had vanwege uitblijven reactie ook ff gebeld naar KPN. Daar zeiden ze dat het alleen een ingang was? Moet er volgens mijn mijn abonnement voor uitbreiden als ik dit wil gebruiken. Hoe gaat dat in zijn werk als ik er dan niets aan blijk te hebben?
Groet,

Mike

Reputatie 7
Badge +24

Werken die "oude KPN verbindingpunten (via stopcontact)" goed? Waarom sluit u daar dan niet gewoon de pc op aan?

Als u boven slecht wifi heeft, dan zal zo'n wifi versterker waarschijnlijk weinig uithalen. Als u telefoon of laptop geen of slecht wifi signaal ontvangen, dan zal zo'n wifi versterker ook geen of slecht wifi signaal ontvangen. En wat die niet ontvangt kan die ook niet doorgeven.

Een duurder abonnement nemen om een bepaalde poort te mogen gebruiken is bij KPN niet van toepassing. Bedoelden ze niet de Tech Desk? Voor 5 euro per maand? Dat die het misschien wel zouden weten?

Reputatie 7
Badge +20

‘Officieel’ is het inderdaad alleen een ingang, maar in de praktijk blijkt dat het vaak ook lukt om er een bekabeld apparaat op aan te sluiten. Omdat dit niet altijd goed gaat, bieden we hier geen garanties voor:wink:

Je kunt de Superwifi punten bestellen in onze webshop, zonder dat je daarvoor je abonnement hoeft aan te passen. Mocht het nou niet werken, dan kun je ze weer retourneren en krijg je het aankoopbedrag terug.

Ik denk dat het klopt wat @Nick83 aangeeft en dat ze de Tech Desk bedoelden, dat is een extra technische klantenservice die ondersteuning biedt die niet bij de normale klantenservice thuishoort. Ondersteuning van de Tech Desk kan je alleen aanvragen als je een KPN Hussel abonnement hebt, dus daarvoor zou je abonnement inderdaad aangepast moeten worden, als je nu een abonnement hebt dat vóór oktober 2019 af is gesloten. Dat lijkt me echter volledig overboden in jouw situatie:sweat_smile:

Zelf ben ik overigens ook wel benieuwd naar wat er niet goed bevalt aan de huidige situatie? Heb je nu de computer én de tv-ontvanger boven aangesloten via de draadloze adapters in het stopcontact? Of zit het anders? En zou je nu graag zo'n Superwifi punt aan willen sluiten puur omdat je de wifi boven graag wilt verbeteren?

 

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Mikey72, ik heb niets meer van je gehoord en hoop dat dit inhoudt dat je het via een andere weg op hebt gelost. Als ik dat mis heb en je wel verdere hulp wilt, dan hoor ik het natuurlijk graag :slight_smile:

@Maja_ 

Set besteld en zaterdag ontvangen. Helaas werkt de oplossing niet, alhoewel de wifi met het nieuwe accesspoint wel enorm verbeterd. Een nieuw los punt besteld en de set gaat deze week retour. 
dank voor het advies, volgende keer beter.

groet,

Mike

Reputatie 7
Badge +20

Ah, jammer dat de oplossing die je in eerste instantie voor ogen had niet goed blijkt te werken, maar dan wel weer heel fijn dat de wifi er een stuk beter door geworden is! Graag gedaan :relaxed:

@Mikey72  wat je wel kan doen is je verbindingspunten vervangen. Je hebt tegenwoordig ook van die devolo setjes met daarop 2 of 3 ethernet aansluitingen. En die dingen gaan tegenwoordig veeeeeel sneller.

 

Ik heb dit ook gedaan, een devolo met 2 ehternets heb ik nu, je ramt dat ding je stopcontact in, de ene ethernet naar mijn pc, de andere in de wifi versterker (zodat die direct van de bron internet krijgt) en je hebt best of both worlds. 

 

Ps: Je moet in dit geval wel een hele set verbindingspunten kopen, dus alles vervangen. En eerst goed al je verbindingspunten werkend krijgen en dan pas je pc en wifiversterker er op aansluiten. Mij viel het op dat als je na de installatie van je verbidningspunten deze uitbreid met een extra dat je dan gedoe kan krijgen (weer alles resetten). 

@Mikey72  wat je wel kan doen is je verbindingspunten vervangen. Je hebt tegenwoordig ook van die devolo setjes met daarop 2 of 3 ethernet aansluitingen. En die dingen gaan tegenwoordig veeeeeel sneller.

 

Ik heb dit ook gedaan, een devolo met 2 ehternets heb ik nu, je ramt dat ding je stopcontact in, de ene ethernet naar mijn pc, de andere in de wifi versterker (zodat die direct van de bron internet krijgt) en je hebt best of both worlds. 

 

Ps: Je moet in dit geval wel een hele set verbindingspunten kopen, dus alles vervangen. En eerst goed al je verbindingspunten werkend krijgen en dan pas je pc en wifiversterker er op aansluiten. Mij viel het op dat als je na de installatie van je verbidningspunten deze uitbreid met een extra dat je dan gedoe kan krijgen (weer alles resetten). 

Hallo @Hugo84 , wel een beetje late reactie op een topic van meer dan een jaar oud.

Beginnersfout zullen we maar zeggen, desondanks welkom op het forum.:relaxed: