Beantwoord

Eufy 2K Video deurbel heeft problemen met verbinding

  • 13 April 2024
  • 3 reacties
  • 38 keer bekeken

Reputatie 2

Mijn vraag
Ik heb een Eufy 2K Video deurbel en heb hier helaas problemen mee. Zo is in de live weergave het geluid niet constant, het wordt de hele tijd onderbroken om vervolgens weer terug te keren. Je zou eigenlijk gewoon constant geluid moeten hebben weet ik van een vriend die hetzelfde apparaat heeft.

In de live weergave zie ik ook telkens de KB/s enorm fluctueren met waarden tussen 3 en zeg 300. 

Daarnaast valt de verbinding na zo’n 40 seconden ook weg in de live weergave.

Verder maakt de HomeBase 2 een krakend/storend geluid wanneer er iemand aanbelt. De ringtone is dus niet mooi vloeiend.

Voor mijn gevoel heeft het met het KPN netwerk te maken. Het lijkt alsof de verbinding wordt geïnterrumpeerd of iets dergelijks.

Het netwerk is verder goed en ook de Eufy app geeft aan dat de verbinding helemaal goed is. Echter heb ik toch deze problemen.

Zelf dacht ik misschien de KPN modem anders in te moeten stellen, maar heb geen idee wat dan precies.

Ik heb ook al een nieuwe Eufy set ontvangen maar zonder resultaat, exact dezelfde problemen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
KPN Box 12 met 5.4 GHz die ik ook heb ingesteld op 2.4 waar ik verbinding mee maak (Eufy kan alleen op 2.4). Verder is de deurbel bedraad aangesloten op de standaard nieuwbouw trafo 8V.


Ik hoop dat iemand dit probleem herkent en de oplossing heeft! Met de Eufy support kom ik niet verder helaas. Zij willen dat ik hem weer ga retourneren maar ik vermoed toch echt dat de problemen ergens anders door worden veroorzaakt. 

Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 22 April 2024, 15:42

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Kun je iets meer vertellen, @Gerbendg, over wat er precies aan Eufy apparaten is en hoe ze met elkaar verbonden zijn? Er is een deurbel met camera, en er is een HomeBase, zijn er nog meer onderdelen? Ook ben ik benieuwd naar welke firmwareversie je hebt op de Box 12, en of je nog aanvullende Wifipunten (van ons of van een andere fabrikant) gebruikt.

Reputatie 2

Goedemorgen,

 

Uiteraard.

 

Software versie: SGEJ1000060E

Aanvullende KPN wifipunten in huis: 3

Eufy HomeBase 2 + Eufy 2K Video Doorbell  (verder niet). HomeBase via ethernetkabel aangesloten en de HomeBase maakt met de deurbel verbinding via de 2.4GHz verbinding.

 

Ik hoor het graag!

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Gerben. Je zegt in je startbericht:

KPN Box 12 met 5.4 GHz die ik ook heb ingesteld op 2.4 waar ik verbinding mee maak (Eufy kan alleen op 2.4).

Bedoel je daarmee dat je met de extra wifi functie een tweede wifinetwerk hebt gemaakt die alleen 2.4 GHz doet? Of gebruik je de hoofdwifi van de Box 12 (die is standaard zowel 5 én 2,4GHz).

 

De Wifipunten, zijn dit witte of zwarte? En waar in huis staan deze, zowel ten opzichte van het modem, als ten opzichte van de deurbel. 

Is je bekabelde snelheid wel goed?

Reageer