Beantwoord

Eufy S220 camera op Wifi KPNBOX 12. Geen verbinding

  • 21 July 2023
  • 13 reacties
  • 455 keer bekeken

Hi,

 

Ik heb een Eufy deurbel, homebase en een S220 camera. De deurbel en homebase werken perfect, maar ik krijg de S220 camera niet op de wifi. Ik heb in de router al een speciaal 2.4 ghz wifi aangemaakt, maar nog steeds geen verbinding.

Nu geeft de live chat van Eufy de volgende oplossingen waar ik hulp van de experts voor nodig heb.

Please try to turn off the firewall setting on your router -Make sure port 8.8.8.8 and 8.8.4.4 in router have not been disabled.

In de router vind ik geen firewall settings en al helemaal geen poorten die dicht of open staan. Wat moet ik in de KPNBOX12b aanpassen om aan bovenstaande voorwaarden te voldoen.

Help :-)

icon

Beste antwoord door Edrouk 24 July 2023, 09:18

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

13 reacties

Reputatie 6
Badge +6

Toestel waar Eufy app geïnstalleerd is moet ook verbonden zijn met 2.4 ghz.

Dat is alleen de  eerste  keer nodig om Homebase met modem te verbinden ,eenmaal verbonden kan je je telefoon weer terug zetten naar 5 ghz .

 

 

Toestel waar Eufy app geïnstalleerd is moet ook verbonden zijn met 2.4 ghz.

Dat is alleen de  eerste  keer nodig om Homebase met modem te verbinden ,eenmaal verbonden kan je je telefoon weer terug zetten naar 5 ghz .

 

 

Dank je voor je antwoord. De Homebase werkt perfect. Het gaat om de camera. Wanneer ik deze probeer te installeren via de app, die verbonden is met hetzelfde 2,4GHZ netwerk, vindt de camera de wifi niet.

De helpdesk van Eufy geeft de volgende tips 

Please try to turn off the firewall setting on your router -Make sure port 8.8.8.8 and 8.8.4.4 in router have not been disabled.

 

Hoe pas ik dit aan in de router, het lijkt alsof het echt aan de Firewall ligt.

Reputatie 7
Badge +24

8.8.8.8 en 8.8.4.4 zijn helemaal geen poorten. Dat zijn de dns servers van Google…

Degene die u dat stukje tekst gestuurd heeft, die heeft 0,0 kennis van ict. Ik denk een vertaler ofzo die de tekst uit het Chinees vertaald heeft ofzo.

Reputatie 6
Badge +6

Toestel waar Eufy app geïnstalleerd is moet ook verbonden zijn met 2.4 ghz.

Dat is alleen de  eerste  keer nodig om Homebase met modem te verbinden ,eenmaal verbonden kan je je telefoon weer terug zetten naar 5 ghz .

 

 

Dank je voor je antwoord. De Homebase werkt perfect. Het gaat om de camera. Wanneer ik deze probeer te installeren via de app, die verbonden is met hetzelfde 2,4GHZ netwerk, vindt de camera de wifi niet.

De helpdesk van Eufy geeft de volgende tips 

Please try to turn off the firewall setting on your router -Make sure port 8.8.8.8 and 8.8.4.4 in router have not been disabled.

 

Hoe pas ik dit aan in de router, het lijkt alsof het echt aan de Firewall ligt.

Ik heb een Homebase met twee Camera's en kpn V12 modem.

In mijn modem heb ik alleen 2.4 ghz aangezet

Camera's moeten vol geladen zijn of anders Homebase en Camera verbinden met usb kabel. 

8.8.8.8 en 8.8.4.4 zijn helemaal geen poorten. Dat zijn de dns servers van Google…

Degene die u dat stukje tekst gestuurd heeft, die heeft 0,0 kennis van ict.

Hi Nick, 

Ik helaas ook, weet je hoe ik de Firewall van de router uitschakel?

 

Reputatie 7
Badge +24

... weet je hoe ik de Firewall van de router uitschakel?

Dat kan niet. Het is ook nergens voor nodig.

Reputatie 6
Badge +6

Camera's heeft niets te maken met je modem, klink niet logisch,waar heb je anders een HomeBase voor.

HomeBase is al verbonden met modem

Modem wegdenken in het plaatje.

De installatie van je camera is niet goed uitgevoerd anders zou je camera's gelijk moeten verschijnen op startscherm bij het openen Eufy app.

 

Camera's heeft niets te maken met je modem, klink niet logisch,waar heb je anders een HomeBase voor.

HomeBase is al verbonden met modem

Modem wegdenken in het plaatje.

De installatie van je camera is niet goed uitgevoerd anders zou je camera's gelijk moeten verschijnen op startscherm bij het openen Eufy app.

 

Hi JDP, de homebase is alleen van de deurbel. De s220 camera dient direct op de router te worden aangesloten. De homebase en deurbel was enkel om aan te geven dat er al Eufy producten draaien. De S220 kan niet op deze homebase.

Reputatie 6
Badge +6

Camera's heeft niets te maken met je modem, klink niet logisch,waar heb je anders een HomeBase voor.

HomeBase is al verbonden met modem

Modem wegdenken in het plaatje.

De installatie van je camera is niet goed uitgevoerd anders zou je camera's gelijk moeten verschijnen op startscherm bij het openen Eufy app.

 

Hi JDP, de homebase is alleen van de deurbel. De s220 camera dient direct op de router te worden aangesloten. De homebase en deurbel was enkel om aan te geven dat er al Eufy producten draaien. De S220 kan niet op deze homebase.

Eufy app > Mijn apparaten druk op + > Battery Camera > S220 SoloCam > Volgende > Verbinden met router of Homebase 

Het is opgelost, via een andere hele oude router die ik dezelfde naam heb gegeven als de huidige router heb ik hem ingesteld. Oude router uitgeschakeld en hij pakte de huidige router.

Dank je voor jullie hulp 

Reputatie 7
Badge +24

"Extra WiFi" zou hiervoor de oplossing moeten zijn. Maar ... veel "normale" klanten die niet zo handig zijn met computers snappen daar geen bal van. 

De telefonische helpdesk heeft vaak zat geen zin om het uit te leggen volgens mij. En hier op het forum word er in heel veel topics ook niet over begonnen zie ik.

Vaak zat werkt het ook niet. Is het niet de oplossing. Ik vermoed dat mensen het nogal eens op de verkeerde manier gebruiken.

Reputatie 7
Badge +8

"Extra WiFi" zou hiervoor de oplossing moeten zijn. Maar ... veel "normale" klanten die niet zo handig zijn met computers snappen daar geen bal van. 

De telefonische helpdesk heeft vaak zat geen zin om het uit te leggen volgens mij. En hier op het forum word er in heel veel topics ook niet over begonnen zie ik.

Vaak zat werkt het ook niet. Is het niet de oplossing. Ik vermoed dat mensen het nogal eens op de verkeerde manier gebruiken.

Het stukje dat waarschijnlijk vaak vergeten wordt is dat naast het aanmaken van een Extrawifi ssid op 2.4Ghz het vaak nog nodig is om de smartphone waarmee een 1 of andere setup procedure mee doorlopen wordt ook exclusief moet worden aangemeld op deze nieuw aangemaakte 2.4 Extrawifi.

 

Reputatie 6
Badge +6

Het is ook mogelijk om Eufy app op Tv+ te installeren met als doel beelden op Tv bekijken.