Beantwoord

Experia Box 12 vervangen door Linksys EA9500 of WRT32X router lukt niet

  • 9 August 2021
  • 27 reacties
  • 547 keer bekeken

Reputatie 1

Hallo, nieuwe KPN klant. 
Niet gelukt, de Experia Box 12 vervangen door Linksys EA9500 (met 8 LAN poorten) of WRT32X.
Niet de eerste met dit probleem kennelijk, maar goede korte antwoorden/tips vinden is me ook niet gelukt.
Experia Box 12 instellingen bekeken en geprobeerd die in de Linksys routers te verwerken.
Helaas, geen internet verbinding.
Ook protocol PPPoE (en Fixed IP en DHCP) geprobeerd.
De meeste routers hebben een IP adres 192.168.1.1 Experia 192.168.2.254.
Is dat al significant?
Enfin, enkele print screens of korte stap voor stap instructies zijn welkom.
Bij voorbaat dank!

 

Huidige instellingen:

 

icon

Beste antwoord door obelisk 9 August 2021, 15:26

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

27 reacties

Reputatie 1

@obelisk

Dank voor de link, maar ik vrees dat mijn routers ongeschikt zijn voor die gecompliceerde instellingen.

Zonder Netflix of Prime Video doet m'n Linksys EA9500V2 het prima. En die 8 LAN poorten zijn in mijn geval zeer handig.

Ik vraag me of providers als Delta en Caiway etc. het gebruik van eigen routers wel ondersteunen.

Reputatie 7

 

Ik vraag me of providers als Delta en Caiway etc. het gebruik van eigen routers wel ondersteunen.

Dat doet KPN sinds maart 2020 en als alles doorgaat dan zullen Delta, Caiway en anderen dat vanaf 28 januari 2022 ook moeten doen immers dan moeten alle provider voldoen aan de "beleidsregel handhaving besluit eindapparaten".