Beantwoord

Experia Box V10 valt regelmatig uit, V12 nu ook

  • 14 January 2021
  • 16 reacties
  • 2230 keer bekeken

Mijn experia box v10 valt met regelmaat uit ondanks dat ik direct bekabeld ben met mijn experia box.

Ik heb het meermaals de modem aan/uitgeschakeld, heb de modem gereset, terwijl ik alleen een directe kabel verbonden heb tussen de experia box en mijn laptop. Deze kabel heb ik ook getest op malfunctie. Ik heb de gehele troubleshooting van de website doorlopen (https://www.kpn.com/service/internet/wifi/problemen.htm#/problemen-en-storingen/internet), maar helaas heeft dat niet gelopen. Dus met mijn ietwat lekenverstand lijkt mij dit een probleem met de experia box zelf.

Ik verwacht een spoedige reactie.

Vriendelijke groet

icon

Beste antwoord door Thomas van KPN 15 February 2021, 18:07

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

16 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Willemforumvraag, welkom op het forum!
Ik zie dat je je gegevens al ingevuld had dus ik kijk meteen even mee!
Vanaf hier ziet de verbinding er wel goed uit. Ik heb nog een aantal vragen.

  • Wat gebeurt er met de lampjes op je experiabox als de verbinding wegvalt?
  • Valt de verbinding ook weg als je via Wifi verbonden bent?
  • Kun je ook een andere netwerpoort op je experiabox proberen?
  • gebruik je behalve de experiabox ook nog andere netwerkapparatuur zoals routers,switches of bijvoorbeeld een Sonos bridge?

Dag Thomas,

  • Ja de verbinding valt ook weg via WiFi
  • Ik gebruik een switch maar de enige kabel die uit de switch komt, is voor een computer die wij vrijwel niet gebruiken. Ik heb het ook getest zonder de switch, dat wil zeggen geen kabel van experia naar swtich
  • Ik wil wel een andere netwerkpoort gebruiken, maar zoals gezegd die gaat alleen maar naar een switch die alleen gaat naar 1 computer
  • De lampjes blijven aan en groen. Het wireless lampje flikkert wel veel, maar dat gebeurt ook op het moment dat WiFi het wel doet

Mvg, Willem

Reputatie 7
Badge +20

Ik lees dat je experiabox dit weekend vervangen is, heeft dat het probleem opgelost?

Klopt Thomas. Het probleem is zeker nog niet weg. Elk uur val ik nog wel 1 a 2 minuten uit, maar het lijkt wel iets beter, Voorheen had ik dat namelijk elke 10 min. Geen idee wat het probleem nog kan zijn. Jullie ideeen? Mvg, Willem

Reputatie 7
Badge +20

Klopt het dat je nu een KPN Box 12 hebt gekregen? Ik zie namelijk ook dat je pairbonding hebt, dit gaat niet samen. Om die reden zullen we deze dan ook weer om moeten ruilen. Ik heb dit verzoek bij mijn collega's van de logistieke afdeling neergelegd. Zodra de nieuwe op de post is krijg je daar bericht over!

Hi @Thomas. I have the same exact issue but I’m a new customer. My connection drops multiple times a day. The connection is lost via wifi. The lights stay on. I’ve tried troubleshooting for days. Can you please check my connection too? Thank you

Klopt het dat je nu een KPN Box 12 hebt gekregen? Ik zie namelijk ook dat je pairbonding hebt, dit gaat niet samen. Om die reden zullen we deze dan ook weer om moeten ruilen. Ik heb dit verzoek bij mijn collega's van de logistieke afdeling neergelegd. Zodra de nieuwe op de post is krijg je daar bericht over!

Ja, een KPN box 12. Ok, ik hoor het wel.

Reputatie 7
Badge +20

@kpntors I'll take a look at your connection in your topic. It seems you're having slightly different issues!

@Thomas Wat is de bedoeling van de net opgestuurd gekregen experia box v10? Moet ik die weer als modem gebruiken?

Reputatie 7
Badge +20

yes, de V12 werkt namelijk niet met pairbonding.

Reputatie 7
Badge +20

@Willemforumvraag inmiddels zijn we al weer even verder. Werkt alles inmiddels naar behoren?

Beste Thomas, Ik heb het de laatste week geprobeerd en ik blijf hetzelfde probleem houden. Het is wel merkwaardig dat de ene dag redelijk goed is (Uitval elk uur voor 1 min) en andere dag slecht is (Uitval elke 5 min voor 1 a 2 min). Mvg, Willem

Reputatie 7
Badge +20

1x per uur vind ik nog wel vrij vaak voor een wegvallende verbinding!
Het rare is dat ik het vanaf hier helemaal niet kan plaatsen. De lijn tot aan je experiabox meet snel en stabiel en de verbinding is met je experiabox sinds 5 februari niet meer weggeweest en dat waren twee herstarts, geen weggevallen verbindingen.

Tsja, ik ben uiteraard geen expert op dit gebied. Ik vermeld alleen de problemen die wij zien. Zijn er nog andere dingen die we kunnen checken of andere mogelijke oplossingen?

Mvg, Willem

Reputatie 7
Badge +20

@Willemforumvraag de makkelijkste manier om erachter te komen waar de oorzaak zit is om alle apparaten die met internet verbinden een tijd uit te schakelen om uit te sluiten welke het wegvallen veroorzaakt. 
Nou is dat natuurlijk soms onhandig, dus je kunt ook eerst alle apparaten stuk voor stuk uitsluiten.
 

Reputatie 7
Badge +20

@Willemforumvraag  heb je de oorzaak nog kunnen vinden?