Vraag

Experia Box V10 verbindt niet met apparaten (deurbel + rolluikschakelaar)

  • 14 September 2021
  • 8 reacties
  • 313 keer bekeken

Onze smart deurbel (en wifi rolluik schakelaar) verbinden niet met wifi.

Het is een experia v10 box. Ik heb de wifi al gesplitst in 2.4 en 5 ghz om zo duidelijk de 2.4 te pakken zoals aangegeven. 

De enige manier waarop de deurbel verbindt is als ik een hotspot aanmaak. Wanneer is die weer uitzet, is het weer weg.

Een bekende heeft het thuis geprobeerd en daar lukt het direct. Als hij dezelfde stappen hier volgt, verbindt hij niet 

Van andere personen hoor ik dan dat ik de firewall uit moet zetten, maar ik lees hier ook weer dat dit niet hoeft.  

 

Heeft iemand de gouden tip?

 

Alvast bedankt.


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Badge +19

Juist met de  v10 zou het nog moeten werken. Wellicht is de afstand tussen het modem en de deurbel te groot.

Hi,

 

Bedankt voor je reactie. De afstand is ongeveer 2 meter. Daar zou het niet aan moeten liggen. 

Reputatie 7
Badge +24

Heeft u misschien WiFi versterkers? SuperWiFi's of Experia WiFi's? 

Ik heb dit met en vooral ook veel zonder geprobeerd. Nu heb ik ze er al een tijdje uit gelaten.

heb hetzelfde probleem met de eufy. Heb een extra LAN poort nodig voor het basisstation. Die zit niet op de Expediabox v10A helaas. Morgen maar eens bellen…. Is dit bij u soms ook het geval? De extra poort is een WAN poort en geen LAN poort.

heb hetzelfde probleem met de eufy. Heb een extra LAN poort nodig voor het basisstation. Die zit niet op de Expediabox v10A helaas. Morgen maar eens bellen…. Is dit bij u soms ook het geval? De extra poort is een WAN poort en geen LAN poort.

Naast de 4 normale Ethernet poorten zit er inderdaad een (rode) WAN poort.

Weet je wat het betekend en wat ik eraan kan doen?

Reputatie 7
Badge +30

Ha @frankpijnenburg, welkom! Wat balen dat het niet werkt zeg! Wat is het merk/type van beide producten? En werkt dit verbinden dan via een app? Krijg je ook een bepaalde melding/foutcode o.i.d. als je verbindt? En welke wifi versterkers gebruik je? Merk je dan geen verbetering als je deze strategisch in de buurt van het raam en/of de voordeur plaatst? De community denkt graag met je mee!

Bij mij lukte het niet met de smartlampen van de Hema. ik heb de klantenservice gebeld om de 5G uit te laten zetten, maar als je zelf kunt inloggen in je modem kun je die zelf uit- en weer aanzetten. Vaak lukt het alleen maar om de wifi apparatuur te installeren op de 2,4 Ghz en kiest de rand apparatuur automatisch de 5Ghz. De laatste uitzetten dus en oo ieuw je installatie starten. 
Mijn probleem is opgelost met een splitter, zodat ik wat extra LAN poorten krijg. Dit is in mijn geval met het basis station die nodig is voor de installatie DE oplossing. Dat basis station moet aangesloten worden met een kabel aan de modem met een LAN poort. 
Succes!👍🏻