Beantwoord

Experia Box V10A 5ghz uitschakelen

  • 16 September 2021
  • 2 reacties
  • 298 keer bekeken

Een omslachtig verhaal maar onze Blaupunkt robotstofzuiger is weggeweest voor reparatie en vandaag weer ontvangen. Deze is uiteraard naar fabrieksinstellingen gereset dus moest ik hem “even” opnieuw aan het netwerk hangen.

In eerste instantie gewoon via 5Ghz geprobeerd maar dat lukte niet (dit werkte bij aanschaf van de robot overigens nog wel, ook contact met Blaupunkt gezocht). De app geeft ook aan dat configuratie via 2.4Ghz dient te gebeuren dus dan maar even op het modem inloggen en tijdelijk 5.0 Ghz uitschakelen of een andere naam geven.

Hé, het modem heeft een Firmware update gehad? Jawel! En wat blijkt? Geen mogelijkheid meer om 5 Ghz los uit te schakelen of een andere naam te geven. Tevens is de mogelijkheid om IPV6 voor LAN uit te schakelen verdwenen waardoor mijn telefoon weer kuren heeft met het ontvangen van notificaties (workaround van OnePlus is om IPV6 uit te zetten tot het verholpen is).

De vraag; graag de verwijderde features weer beschikbaar maken i.p.v. nuttige functies ongevraagd te verwijderen.

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 17 September 2021, 21:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

2 reacties

Update: robot inmiddels verbonden door een oude telefoon uit de kast te halen zonder 5ghz en ipv6 ondersteuning. Aangezien bij eerste installatie ipv6 uitstond (ivm Oneplus probleem) is dat het enige verschil. De vraag om ipv6 uit te kunnenzetten blijft dus staan.

Hoi @Jurgen B . Welkom op het forum.
Fijn dat je die stofzuiger weer aan de praat hebt gekregen. In antwoord op jouw vraag: Ik weet het niet.  Er staat wel een nieuwe firmware in de steigers maar de details hiervan zijn voor ons nog niet inzichtelijk.