Beantwoord

Experia Box V10A - Connected devices zonder hardware informatie

  • 12 June 2020
  • 7 reacties
  • 1174 keer bekeken

Hallo KPN,

 

Ik ben sinds gisteren voor het eerst lid geworden van de Club.
Nu hebben wij door de monteur van KPN alle apparatuur laten aansluiten (Router Experia Box V10A en de TV ontvanger). Echter merk ik dat wanneer ik inlog op de router via 192.168.2.254 en het admin acount invul, dat ik bij Connected Devices een groot aantal devices ziet staan zonder te weten wie/wat/welke dit is/zijn.

Connected device

pc.png ????????????????

pc.png????????????????

pc.png????????????????

pc.png????????????????

pc.pngKMW104256361953 dit is mijn laptop

pc.pngcitationmarvell-d0c5d3caa743… ????????????????

pc.pngeneco-001-013384 dit is mijn toon apparaat

pc.pngRing-3085e1 dit is mijn deurbel

pc.pngDESKTOP-MRCHBN8 dit is mijn desktop

 

NU heb ik alle wifi apparatuur dat ik kan vinden in huis nagelopen, uitgezet, maar de lijst blijft bestaan.
Het zijn een aantal IP en MAC adressen wat mij totaal onbekend is:

Name IP Address MAC Address Interface  
  192.168.2.18 60:F2:81:04:20:D1 2.4G Manage Internet Access
  192.168.2.3 00:02:9B:F4:B2:BA LAN Manage Internet Access
  192.168.2.9 FC:45:96:1C:10:74 2.4G Manage Internet Access
  192.168.2.11 24:7D:4D:8E:87:F5 2.4G

 

Ook ben ik ontzettend benieuwd wat het volgende adres is:

citationmarvell-d0c5d3c... 192.168.2.15 D0:C5:D3:CA:A7:43

5G

 

Bovenstaande is namelijk mij opnieuw niet bekend.

 

Ik hoop dat ik opheldering kan krijgen omtrent deze adressen en hoe ik kan zorgen dat ze kenbaar worden op / met welk device ze verbinding hebben in mijn woning.

 

icon

Beste antwoord door Bart van KPN 19 June 2020, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Heb je misschien een chromecast in huis? Anders je wifi wachtwoord aanpassen. Dan kom je er snel genoeg achter.

Heb je misschien een chromecast in huis? Anders je wifi wachtwoord aanpassen. Dan kom je er snel genoeg achter.

Die heb ik , echter wordt die wel herkent met een naam Chromecast, heb die ook van het stroom gehaald en is deze verdwenen uit de lijst. Het MAC / IP is dan ook anders dan die hierboven het screenshot laat zien.

 

Dank voor het meedenken.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @Familiekooy, welkom hier.

Je ziet een paar vreemde apparaten in de WiFi lijst. Alleen welke zijn dat? Ben je er al uit? Het zijn in ieder geval apparaten in huis, anders stonden ze niet in de lijst. 

Het onderste onbekende is zo goed al zeker de tv-ontvanger. Dus dan kan je die van het lijstje schrappen. 

Reputatie 7
Badge +20

Ik ga er van uit dat het duidelijk is aangezien ik geen reactie meer heb ontvangen.

Sorry voor deze reactie.

Het is inmiddels opgelost. Router reset deed van de lijst 80% doen verdwijnen. Ietwat vreemd voor een nieuw gekregen router, inmiddels ook al laten vervangen door de V10 normaal , dat is echt een aanrader.!

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor de terugkoppeling. Klinkt helemaal goed. Mochten wij nog weer iets kunnen betekenen, horen we graag van je. 

Citationmarvell is waarschijnlijk een Harman Kardon smart speaker, type citation.