Beantwoord

Experia Box V9 instellen i.c.m. ASUS RT-N66U Router

  • 24 March 2020
  • 8 reacties
  • 193 keer bekeken

Hallo allemaal,

 

Ik hoop graag dat jullie mijn ouders kunnen helpen.

Gisteren was ik op visite bij mijn ouders en merkte ik dat zij 2 routers hebben.

1 Experia Box v9 deze staat in de woonkamer en letterlijk 20 cm ernaast een ASUS RT-N66U Router.

Dit is door een monteur geïnstalleerd al jaren geleden. Nu vraag ik mij af of deze setup wel juist is?

De asus heeft 4 opties: 

  • Wireless Router Mode (default)
  • Repeater Mode
  • Acces Point (AP Mode)
  • Media Bridge

Hij staat nu op Wireless Router, ik hoor mijn ouders vaak klagen dat ze vinden dat het internet soms traag is en soms niet.

zouden jullie misschien tips of advies kunnen geven wat de beste setting is in dit geval?

Ik snap sowieso niet waarom er 2 routers 20 cm van elkaar moeten zijn?

 

Hoop snel van iemand te horen.

 

MVG

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

 

icon

Beste antwoord door Robyn_ 27 March 2020, 16:54

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Acces point mode zou in theorie beter / netter zijn. Maar de kans is zeer klein dat da een snelheidsverbetering op gaat leveren als je dat aanpast.

Acces point mode zou in theorie beter / netter zijn. Maar de kans is zeer klein dat da een snelheidsverbetering op gaat leveren als je dat aanpast.

Iedereen/ alle apparaten zijn verbonden met de asus en niks of niemand behalve de 2e router is geconnect met de Experia Box. word er geen snelheid verloren omdat het via een “tussen persoon” gaat

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Daar gaat geen snelheid aan verloren. Er vanuit gaande dat er gewoon goede kabels gebruikt worden. 

Wat staat er voor het adres op Fourstack vermeld?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Nee. Daar gaat geen snelheid aan verloren. Er vanuit gaande dat er gewoon goede kabels gebruikt worden. 

Wat staat er voor het adres op Fourstack vermeld?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Wat

FttH

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Distributiepunt(en)

REGG

Max. Pakket

Premium

 

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

524 Mbit/s

Reputatie 3
Badge +4

Hoi @L.A.W. !  Sorry voor mijn late reactie. Door de drukte op het forum zie ik de topics later dan normaal. Gelukkig was je al even in gesprek met Nick83!

 

Voor mijn beeld: zit de Asus echt rechtstreeks aangesloten op de Experia Box met een kabel? In dat geval kun je het beste de Asus instellen via Access Point-modus. Daarnaast is het belangrijk dat de wifi op de V9 uit staat. Je kunt ook met een wifi analyzer-app nagaan of bijvoorbeeld het niet beter is om het wifi-kanaal aan te passen. 

 

Je geeft al aan wat de maximum te halen snelheid is op het adres, dit zegt alleen nog niets over wat het maximum van het abonnement van jouw ouders is. Stel dat dit 50 of 100 Mbit is, dan is dit de maximum bekabelde snelheid. De wifi zal echter altijd wat inleveren op de snelheid. Kun je mij een screenshot sturen van de snelheid die jouw ouders halen via de wifi en bekabeld? Zou je daarnaast op jouw profiel de abonnementsgegevens willen invullen van het abonnement waar het nu om gaat. Dan gaat het mij in ieder geval om de naam op het contract, de geboortedatum en postcode en huisnummer. Dan kan ik met je meekijken.

Reputatie 7
Badge +24

Wat is het nut van die 2de router? Want je kunt hem er natuurlijk wel tussenuit halen... als je er geen specifieke functies van gebruikt.

Reputatie 7
Badge +24

Nee. Daar gaat geen snelheid aan verloren. Er vanuit gaande dat er gewoon goede kabels gebruikt worden. 

Wat staat er voor het adres op Fourstack vermeld?

https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl

Wat

FttH

Beschikbaar

small_green_check-86092b2a0359339f780028aa7bcec83a24fe0ac463977050fa8f103e519dd345.png

Distributiepunt(en)

REGG

Max. Pakket

Premium

 

Technologie

Internet Snelheid

Fiber

524 Mbit/s

Ik zie dat er glasvezel beschikbaar is. Top natuurlijk, maar toch ff een rare vraag: is de Experiabox daar ook op aangesloten? Is er een glasvezelmodem? En zit er een kabeltje tussen het glasvezelmodem en de Experiabox? 

Reputatie 3
Badge +4

@L.A.W. Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt. Ik hoop dat het probleem is opgelost! Mocht je toch nog vragen hebben, dan weer je ons te vinden :smile:

Reageer