Vraag

Experia V10 Maximum aantal Poorten openen

  • 16 March 2021
  • 8 reacties
  • 143 keer bekeken

Badge

Is er een maximum, in de experiabox, aantal poorten die je open kunt zetten.

Of is het aantal poorten dat je open kan zetten oneindig?


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Vanwaar die vraag als ik vragen mag? Je kunt poort ranges instellen en daarmee 10tallen poorten open zetten. Maar ik vraag me af of je dan goed bezig ben. Wat bent u van plan? Kunt u daar wat meer over vertellen? 

Badge

Ik heb 6 cameras met 6 verschillende ip adressen. Deze moeten vanaf buiten te bereiken zijn. Ik heb een nas met het eea aan software op waar ongeveer 15 poorten open moeten. Ik moet deze programmas vanaf buiten kunnen bereiken. Ik heb 4 mediaboxen met verschillende ip adressen. Ook deze moeten vanaf buiten te bereiken zijn. Ik merk dat ik niet alle poorten die ik open wil hebben ook kan openen .....

Reputatie 7
Badge +24

Ik denk dat je beter een VPN server kan installeren. Dan hoef je alleen de poorten van die VPN server te openen. Je mobiel verbind je dan met de VPN server. En vervolgens heb je toegang tot al je apparaten op dezelfde manier als je thuis bent. Dus gewoon via hun lokale ip. En je hoeft dan ook niet te knoeien met allerlei vreemde poortnummers.

Dat is ook nog eens veel veiliger dan al deze apparaten die u opnoemt aan internet hangen. Want dat is vragen om problemen. 

Reputatie 7
Badge +7

65.536, meer zijn er niet.

Badge

ey Ernst-Jan, bedankt voor je waardevolle bijdrage. Maar mijn vraag was niet : hoeveel communicatie poorten heeft Windows, maar, hoeveel poorten kan mijn modem forwarden. Weet je daar ook het antwoord op?

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @flevoron 
Het aantal poorten openzetten weet ik niet, maar ik weet wel dat je zo zeer gevaarlijk bezig bent.
Maar goed, je wilt graag bezoek hebben van hackers geloof ik, of de KPN daar ook blij mee is weet ik ook niet.
Dit is een openbaar forum, iedereen kan meelezen, ook hackers!

Reputatie 7

Op de Experia Boxen t/m de V10a was er, als ik mij goed herinner, een maximum van 32 port-forwardings.

Op de V12 is er, naar ik weet, geen beperking op het aantal port-forwardings.

Ik ben wel benieuwd welke 15 poorten je naar jouw NAS moet openen want dat zijn er best wel veel. Aan de andere kant, ik heb ook 10 poorten richting mijn Synology NAS open staan.

Reputatie 7
Badge +7

ey Ernst-Jan, bedankt voor je waardevolle bijdrage. Maar mijn vraag was niet : hoeveel communicatie poorten heeft Windows, maar, hoeveel poorten kan mijn modem forwarden. Weet je daar ook het antwoord op?

Je zei: “Of is het aantal poorten dat je open kan zetten oneindig?”

Mijn waardevolle bijdrage was dat het aantal poorten dus nooit oneindig kan zijn.