Beantwoord

Experia v10A bridge mode? ik wil graag eigen router gebruiken

  • 8 January 2019
  • 4 reacties
  • 8521 keer bekeken

ik heb sinds kort een kpn abonnement hierbij heb ik een experia v10A gekregen.
nu wil ik graag mijn eigen router gebruiken (netgear nighthawk xr500) nu is mijn vraag hoe krijg ik de v10A in bridge mode? of hoe zou ik het anders moeten instellen?
icon

Beste antwoord door wjb 8 January 2019, 17:41

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
De Experia Boxen hebben geen mogelijkheid om deze in bridge-mode te plaatsen.
Laten we hopen dat het ministerie van Economische Zaken en Klimaat snel met de "Beleidsregel netwerkaansluitpunt" zal gaan komen zodat we die Experia Box gewoon de deur uit kunnen doen.

Wellicht interessante topics voor jou:
1) Vrije router keuze nu wettelijk vastgelegd
2) Gebruik een eigen router i.p.v. de Experia Box
3) Gebruik een eigen router achter de Experia Box
bedankt voor de snelle reactie!
(ik heb geen glasvezel verbinding)
word een eigen modem wel toegestaan door kpn? vaak blijkt het bij de meeste providers niet te worden geaccepteerd is mijn ervaring.

als dit wel word geaccepteerd ben ik waarschijnlijk het beste af met een eigen modem in bridge mode lijkt mij, anders ga ik voor het proberen van de router achter de experia box.

als ik het goed begrijp moet ik mijn router in dmz van de modem zetten zodat firewall en poorten altijd open staan voor de router. en dat ik de router instel naar mijn wens en eventueel de wifi op de modem uitzet zodat qos op de router het beste zijn werk zou kunnen doen?
ik heb nu mijn router achter de modem aangesloten met de topic die je doorstuurde.

nu heb ik in de kpn modem een static ip aangemaakt en dmz allebij op ip:192.168.2.199 mijn range gaat tot 200. als ik nu in de xr500 router kijk is mijn wan ip ook 192.168.2.199. dit is goed toch?
nu zend mijn router ip adressen uit van 192.168.1.x uit. dit kan dus niet tot problemen lijden?

ook heb ik ook de wifi van de kpn modem uitgezet omdat ik alles via de router laat lopen.
via de router heb ik alleen een static ip adres op de ps4 gemaakt en ports open gezet hier hoef ik in de kpn modem niets mee te doen lijkt mij?
Reputatie 7
ik heb nu mijn router achter de modem aangesloten met de topic die je doorstuurde.

nu heb ik in de kpn modem een static ip aangemaakt en dmz allebij op ip:192.168.2.199 mijn range gaat tot 200. als ik nu in de xr500 router kijk is mijn wan ip ook 192.168.2.199. dit is goed toch?

Helemaal goed.

nu zend mijn router ip adressen uit van 192.168.1.x uit. dit kan dus niet tot problemen lijden?
Klopt, dat zal niet tot problemen leiden.

ook heb ik ook de wifi van de kpn modem uitgezet omdat ik alles via de router laat lopen.
via de router heb ik alleen een static ip adres op de ps4 gemaakt en ports open gezet hier hoef ik in de kpn modem niets mee te doen lijkt mij?

Je hebt jouw router als DMZ host van de Experia Box ingesteld en dus hoef je op de Experia Box niets meer te configureren voor apparaten aangesloten op jouw eigen router.