Beantwoord

Experia Wifi aansluiten

  • 10 October 2020
  • 15 reacties
  • 445 keer bekeken

Reputatie 2

Deze week heb ik twee Experia Wifi kastjes ontvangen, ze moeten worden aangesloten op de Experia V8. Voor ik aan de gang ga heb ik twee vragen die ik niet direct tegen kwam (de antwoorden) in de bijgevoegde beschrijving of de on-line handleiding.

1 Als ik de experia wifi aansluit wordt wifi op de V8 afgesloten, worden dan alle instellingen gewist? Dus als ik de versterkers geen verbetering vind, kan ik dan makkelijk terug naar oude situatie? Of moet ik WLAN deel in de V8 dan weer opnieuw instellen?

2 Kan de tweede versterker worden “doorgelust” vanaf de ethernet poort op de eerste (die op de V8 wordt aangesloten). Anders kom ik een poort op de V8 te kort voor mijn huidige netwerk configuratie. Ik zag in het forum, dacht ik, wel ergens dat op iemand dat zo had gedaan, maar dit staat nergens in een handleiding. Daar wordt de tweede versterker ook op de Experia box aangesloten..

icon

Beste antwoord door Anonymous 10 October 2020, 16:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Hallo @Rokalu , als je de Experia Wifi's niet meer aan wilt sluiten is een eenvoudige herstart (dus geen reset) van je modem voldoende en doet de wifi van de modem weer mee.

Bi het aansluiten van de Experia Wifi's wordt de modem wifi uitgezet, maar de instellingen blijven bewaard, want die nemen de experia wifi's van het modem over.

Je kunt de Experia Wifi's doorlussen.

Bij bovenstaande ga ik er vanuit dat je de zwarte vierkante hebt.

 

 

Reputatie 2

 Bedankt voor de informatie TFT! Ik heb inderdaad de zwarte experia wifi. Ik ga er mee aan de slag.

 

Reputatie 7

Hoi @Rokalu, zo te zien heeft Jan jou al op weg geholpen met het aansluiten van de Experia WiFi. Is het daarmee gelukt? :slight_smile:

Reputatie 2

Ja zeker! Moet nog even een kabel trekken van experia wifi 1 naar experia wifi 2 op de bovenverdieping. Ga hier komende dagen mee aan de gang, was even erg druk met wat andere dingen. Info was erg nuttig! Nogmaals dank.

Reputatie 7

Top @Rokalu, mochten we daarbij toch nog iets voor je doen, of als je andere vragen hebt. We helpen je graag :slight_smile:

Reputatie 2

Ja zeker! Moet nog even een kabel trekken van experia wifi 1 naar experia wifi 2 op de bovenverdieping. Ga hier komende dagen mee aan de gang, was even erg druk met wat andere dingen. Info was erg nuttig! Nogmaals dank.

Waarom van experts WiFi 1 naar 2 doorlussen?

sluit je tv box aan op WiFi 1, dan kom je geen poorten tekort.

 

Reputatie 2

Ja zeker! Moet nog even een kabel trekken van experia wifi 1 naar experia wifi 2 op de bovenverdieping. Ga hier komende dagen mee aan de gang, was even erg druk met wat andere dingen. Info was erg nuttig! Nogmaals dank.

Waarom van experts WiFi 1 naar 2 doorlussen?

sluit je tv box aan op WiFi 1, dan kom je geen poorten tekort.

 

Hoi Rene, je bedoelt dat ik de wifi 2 moet plaatsen tussen een tv box en wifi 1 (die komt gewoon direct aan de V8, daar heb ik nu 1 poort voor over)? Ik heb inderdaad vaste aansluiting naar bovenverdieping voor tv box en een vaste internet aansluiting. Ik dacht dat je die wifi 2 rechtstreeks op wifi 1 moest aansluiten. 

Reputatie 2

Ja zeker! Moet nog even een kabel trekken van experia wifi 1 naar experia wifi 2 op de bovenverdieping. Ga hier komende dagen mee aan de gang, was even erg druk met wat andere dingen. Info was erg nuttig! Nogmaals dank.

Waarom van experts WiFi 1 naar 2 doorlussen?

sluit je tv box aan op WiFi 1, dan kom je geen poorten tekort.

 

Hoi Rene, je bedoelt dat ik de wifi 2 moet plaatsen tussen een tv box en wifi 1 (die komt gewoon direct aan de V8, daar heb ik nu 1 poort voor over)? Ik heb inderdaad vaste aansluiting naar bovenverdieping voor tv box en een vaste internet aansluiting. Ik dacht dat je die wifi 2 rechtstreeks op wifi 1 moest aansluiten. 

Je mag je tv ontvanger op de andere poort van de experiawifi aansluiten.

daar is deze 2e aansluiting voor bedoeld.

 

dus boven je bestaande kabel naar boven gebruiken vanaf je v8

dan sluit je daar de experia WiFi daar op aan en op de experia WiFi weer je tv ontvanger.

Reputatie 7

Het gaat erom dat de Experia WiFi's met de Experia Box verbonden zijn, hoe precies maakt niet zoveel uit. Per huis en aansluiting kan het verschillen hoe het het makkelijkste is. De kortste optie is vaak het makkelijkste, bij tv-ontvangers is dan een optie, maar als de andere Experia WiFi er relatief het dichtste bij staat, is dat juist de makkelijkste optie :slight_smile:

Reputatie 2

De experia wifi is aangesloten, maar wifi lampje op V8 blijft branden. Lampje gast niet uit door indrukken van knop “wireless” op v8 zoals beschreven in handleiding.. Wat gaat er fout? Is wifi op V8 nu nog actief?

Voor ik de tweede experia wifi op de bovenverdieping aansluit wil ik graag even weten of de eerste goed functioneert.

het heeft allemaal wat lang geduurd maar nu gaat het er toch van komen 😁

 

Badge +19

het beste kan je opnieuw beginnen met het installeren. Alles losmaken van de v8 en die resetten. Experia wifi's resetten en 1 voor 1 aansluiten met een tussentijd van 10 minuten. dan moet het echt wel lukken.

Reputatie 2

het beste kan je opnieuw beginnen met het installeren. Alles losmaken van de v8 en die resetten. Experia wifi's resetten en 1 voor 1 aansluiten met een tussentijd van 10 minuten. dan moet het echt wel lukken.

Ok bedankt, ga ik morgen doen. Moet even zeker weten dat ik de wifi gebruikers uit het gezin niet hinder 🥴. Ik laat weten als dit heeft gewerkt!

Reputatie 2

Het is gelukt! Wireless lampje is uit gegaan en prima verbinding!

Bedankt voor de aanwijzingen!

Badge +19

Mooi @Rokalu !!! Leuk dat je het met ons deelt

 

Reputatie 7

Dat is goed om te lezen inderdaad @Rokalu, veel plezier met de herstelde verbinding! Als we nog iets voor je kunnen doen weet je ons te vinden.